"Da Vinci" s Demons "sæson 1, afsnit 2 Review - Borrowing Trouble

Selvom det måske har ført til nogle utilsigtede snickering eller guffaws, lykkedes det Da Vincis Demons at score nok nok i løbet af sidste uges seriepremiere, som Starz har fundet passende til at give den en tidlig fornyelse af anden sæson.

Hvorvidt disse tal vil fortsætte med at imponere, når serien går frem (især uden indspilning af Spartacus ), gjenstår at se. Men måske holder nyheden om, at Marvel Comics-forfattere Matt Fraction og Jonathan Hickman kommer ombord for at skrive til sæson 2, publikum opmærksomhed.

I serien 'anden episode,' The Serpent ', deltager to alums af The Walking Dead - sæson 4-showrunner Scott M. Gimple og komponisten Bear McCreary - med Goyer i hans anachronistiske rejse. Det er bestemt for tidligt at sige, at begge har haft nogen positiv kreativ indflydelse på serien; McCrearys bidrag er vanskeligt at sætte pris på så hurtigt, skønt der er meget, der antyder, at ligesom The Walking Dead , hans musikalske stylinger snart kan blive en af ​​de sjovere dele af showet.

Når det kommer til Gimple, er det imidlertid værd at bemærke, at Goyer arbejdede med ham på Ghost Rider: Spirit of Vengeance - som, manuskriptvis, var fyldt med nogle af den samme tonale usikkerhed som Da Vincis Demons . Derefter hjalp han ved at blive hyrdet af Mark Neveldine og Brian Taylor med at informere publikum om, at de mere flippante øjeblikke af filmen var forsætlige.

Mens Da Vincis dæmoner muligvis drager fordel af at have Neveldine og Taylor til at adressere nogle af de forvirrende uoverensstemmelser i showets tone - både med hensyn til at gøre dem mere velsmagende og blot at bekræfte deres bevidsthed - synes 'Slangen' at have fundet en måde at ved at tilbyde Blake Ritsons temmelig campy skurk, grev Girolamo Riario, en langt mere fremtrædende rolle i ikke kun den anden episode, men i seriens samlede plot, tilsyneladende.

At omfavne seriens silliness virker bestemt som en god vej at gå. At se da Da Vincis første indsats med den gentagne kanon sprænger, næsten dræbte ham, hans ven og to medlemmer af Medici-familien, mindede om at se, da en af ​​Wile E. Coyotes ACME-kontraktioner ikke kun ikke fandt Road Runner, men førte også til, at han led alvorlig kropslig skade.

Da slutningen af ​​'Slangen' har Da Vinci naturligvis perfektioneret sin gentagne kanon og formået at dræbe seks af Riarios mænd, som bevis på det faktum (som hans kredit er noget, som Wile E. Coyote aldrig rigtig klarede). Men endnu vigtigere er, at episoden er fast besluttet på at etablere en solid forbindelse mellem de to figurer, der ikke kun giver et langt mere stabilt fundament for serien at fortsætte fremad, men også giver publikum en karakter, som er sjovere at ikke lide, fordi han er så usigelig du glemmer de negative egenskaber ved da Vincis karakter.

Riario leverer en meget tiltrængt nemesis for da Vinci at kæmpe med. Den smarmy intensitet, som Ritson giver sin karakter, ser ud til at spejle Rileys skildring af da Vinci, hvilket skaber en interessant antagonisme mellem de to karakterer, der forbedres ved, at de hver især er i besiddelse af halvdelen af ​​nøglen, der påstås at låse Vault of Himmel.

I et forsøg på at tilføje dybde bliver det naturligvis hurtigt klart, at de to meget ligner nøglerne i deres besiddelse: tilsyneladende det samme, men med subtile forskelle. Riario er en narcissist, der kæmper for at undertrykke viden af ​​uærlige grunde, mens da Vinci er en narcissist, der kæmper for at frigøre viden og levere den til folket. Forhåbentlig vil den konkurrence mellem to mænd med meget lignende dispositioner - dvs. de er lige så drevet af forestillingen om en søgen, som de er deres eget ego - give serien noget løft, når det fortsætter.

Indtil videre har pitting da Vinci mod Riario i søgen efter Bladebogen bidraget til at lindre nogle af de historiefortællingsspørgsmål, der bugede den første time så meget. Der er stadig meget at ønske - ligesom en episode, hvor da Vinci opdager en skjorte med en halsudskæring højere end hans navle - men udsigten til en større rejse, hvor da Vinci og Riario kæmper for at se, hvem der først kan komme til himmelhvelvet, er et tidligt lyspunkt for en serie, der manglede en.

I det mindste giver publikum noget andet end løftet om flere mekaniske duer at se frem til.

Da Vincis dæmoner fortsætter næste fredag ​​med 'The Prisoner' @ 21:00 på Starz. Tjek en forhåndsvisning af episoden nedenfor: