"Burn Notice" Sæson 5 Premiere Review & Discussion

Den Burn Notice sæson 5 premiere fjerner næsten al fortrolighed, at fans af serien forventer, og desværre tager med det kernen årsagen til, hvorfor serien findes i første omgang: at finde ud af, hvorfor Michael blev brændt.

Med et sæt ukendte karakterer (Grant Show) og akavet kulisser åbner sæson 5-premieren på Burn Notice på en måde, der er meget anderledes end forventet af dem, der kæmpede sig gennem sæson 4-finalen.

Efterhånden som introduktionsscenen fortsætter, præsenteres vi ikke kun med Michael Westen (Jeffrey Donovan) i et nyt miljø, men vi får også vist, hvorfor serien har fungeret så godt med sit velkendte serieformat og Miami-lokalitet.

Mens det at se Michael Westen i nye omgivelser var et interessant perspektiv, tjener manglen på fortrolighed til at skabe en akavet ramme for den femte sæson af USA's hit-serie at begynde. For at tilføje fornærmelse over denne ordskadelige skade blev den givne plotline af Michael på jagt efter at fange det sidste tilbageværende medlem af dem, der brændte ham, præsenteret på en sådan måde, at den faktiske betydning af denne historie var alt andet end tabt.

Udover at bevise, at Michaels rag-tag-team af Sam og Fiona kan trække en operation bedre end noget, som regeringen officielt kan sanktionere, føles størstedelen af ​​premieren som om vi ser The Sam Axe Movie 2 - og ikke på en god måde. Selvom Sam og Fiona er i stand til at blive en del af CIAs "off-the-books" -stil af missionærindsats, er den overordnede fornemmelse af serien markant anderledes.

Whether it’s the chaotic handheld camerawork, the awkward storytelling, or the fact that the production designers did that good of a job at playing the Miami filming locations as another country, the notion of “what has this series become” will certainly resonate for those who tune in. Following the monumental revelation in the season 4 finale that Michael has all but returned to his former occupation, the progressive attitude in storytelling that Burn Notice chose to take in its fifth season premiere does nothing but disconnect the fans with what they original loved in this series – something that one can only hope will soon be corrected.

Mens Michel, Fiona (Gabrielle Anwar) og Sam (Bruce Campbell) går deres vej gennem denne teknisk vigtige mission (set fra seriens mytoer), ser actionscenerne ud til hinanden, de supplerende episodiske karakterer føles fortrolige

alligevel mangler der noget. Ak efter tre visninger er jeg stadig ikke i stand til med sikkerhed at angive, hvad det kan være - men det er ikke godt.

Med et enkelt skud mod hovedet er den alt undtagen hurtige betydning, som karakteren af ​​Kessler fik, forsvundet - og det samme er hele plotlinjen, som denne serie blev skabt omkring. Ligesom White Collar har Burn Notice hurtigt kastet den grundlæggende årsag, som den var baseret på, til side. I fire sæsoner så fans på, hvordan Michael tog det lange spor af eskalerende skurke og ukendte "kræfter" for at finde ud af, hvem der brændte ham - og hvorfor. Desværre, da premieren præsenterer sig, var Kessler den sidste tilbageværende karakter bag det hele. Uden selv den mindste bit af cliffhanger slutter episoden på denne kendsgerning: vi vil aldrig vide, hvorfor Michael Westen blev brændt.

Det er sandsynligt, at dette ikke er slutningen på Michaels "brændte" historiebue, men de præsenterede oplysninger gør intet for at bekæmpe teorien om, at det meget godt kan være. Hvis den førnævnte hvide krave hurtigt kan smide Neils fulde motivation for "at gøre hvad han laver", hvorfor kan ikke Burn Notice? Endnu vigtigere, hvorfor skulle Burn Notice gøre det på denne måde?

Selvom en komplet redux af seriens kernemotivation er, hvad producenterne havde i tankerne, hvorfor ville det forekomme på en sådan manglende glans. Hvis man overhovedet erkender, at dette ikke er så ”over”, som det ser ud, er motivationen til at præsentere en sådan endelig konklusion for noget, der sandsynligvis ikke er, andet end dårlig historiefortælling og en tilsidesættelse af dem, der ser på.

Da denne sæson af Burn Notice lige er begyndt, er det svært at helt afvise serien som helhed. For alle de fejl, der er til stede i premieren på sæson 5, kan man ikke lade være med at tænke på den vidunderligt engagerende historiefortælling, der gik forud for den. For fans af serien er en tilbagevenden til form bestemt blevet det overordnede håb og forventning, når denne sæson skrider frem. Jeg antager, at kun tiden vil vise, om dette vil være tilfældet eller ej.

det ville være en skam, hvis det ikke gjorde det.

-

Brændemeddelelse udsendes torsdage kl. 21.00 i USA