Borderlands 3 Review Roundup: Mixed Messages

Borderlands 3- anmeldelser begynder at komme ind på trods af et uklart system fra udgiver 2K, der kun så nogle få udvalgte forretninger givet koder inden embargo. Det betyder, at de få forretninger, der har en anmeldelse til at offentliggøre, vil påvirke spillets status betydeligt mere end sædvanligt, og det betyder også, at fans ikke har et så klart billede af, hvad de kan forvente, mens de venter på spillets officielle lancering på fredag, 13. september.

Borderlands 3 er den største og mest ambitiøse indsats på franchisen endnu, med meget af markedsføringen med fokus på noget gammelt og noget nyt: millioner (nej, milliarder, faktisk) våben til at plyndre på tværs af spillets kampagne signaliserer en tilbagevenden til hvad der har gjort serien er hidtil velsmagende, mens evnen til at besøge flere verdener markerer et seriens første forsøg på at udvide horisonterne for grænselandets oplevelse. Mens reklamer for selve spillet har været stærk, og previews indikerede en alvorlig faldkonkurrent, har den ofte negative tilbageslag omkring udvikler Gearbox Software og chef Randy Pitchford efter adskillige højprofilerede skandaler i netop dette kalenderår sløret hype.

Et stærkt gennemsnit fra kritikerne kunne hjælpe, men lige nu er der kun så meget at gå af. Selv da kan Borderlands 3 være i en turbulent tid - der er nogle store forskelle mellem scoringer, selv i den lille prøvestørrelse, hvilket indikerer et spil, der på en gang vender tilbage til form for det, folk elsker, men som kunne bære dets velkomne tynde, når det kommer ned på, hvor meget innovation - eller mangel på dem - der er til stede. Kritikere ser også ud til at være stærkt uenige om spillets forsøg på humor, hvor nogle mener, at de er unge, mens andre finder det et salgsargument. Her er en hurtig oversigt over Borderlands 3-evalueringsresultater, der i øjeblikket er tilgængelige:

Polygon - "Third Time's A Chore" - Ben Kuchera

Borderlands 3, hvis det fungerer godt ved lanceringen, er et kompetent spil, der føles som en acceptabel fortsættelse af franchisen i stedet for en evolution. Det er den samme generelle idé med nye hvælvejægere, men med lidt af den glæde og fare, som jeg blev forelsket i i tidligere poster.

Franchisen plejede at føle sig eventyrlysten. Uden friske ideer eller koncepter er det nu lidt mere end en holdover fra en anden tid. Borderlands 3 føles sikker, underligt omhyggelig (især for et spil om anarki) og værst af alt erhvervsliv.

Forbes - 9/10 - Paul Tassi

Borderlands 3 føles ikke som en total transformation for serien, bare en udvikling. Og det kan muligvis lade en del af det sidde fast i fortiden, men overvældende er det et spil, der stadig er en eksplosion at spille, især for dem i loot shooter-genren. Det er let at se, at med Anthem on life support og Division 2 i limbo, at de næste par år kan være et Destiny V. Borderlands hestevæddeløb. …

Men det er, hvad vi kalder et "godt problem." Borderlands 3 var det værd at vente på og vil være en armatur i denne genre i årene fremover. Og jeg tror, ​​at få fans af de sidste to vil blive skuffede, når de omsider får fat på det.

PCGamer - 63/100 - James Davenport

Mellem fejlene, de udvidede ikke-vittigheder, de selvgribende jabs ved spildesigntendenser, og et par komos vil jeg ikke forkæle, men det gjorde mig hørbart stønnende, Borderlands 3 har meget til fælles med Gearbox fan-begivenheder fra sent. Der er en masse højt, udvidet holdning, mens du holder det, som alle virkelig kom som gidsler. Det er en skam, fordi historier fra grænselandene fandt en delikat balance mellem absurditet, selvbevidsthed og ægte hjerte. Et bedre Borderlands er muligt, det er bare ikke Borderlands 3.

Destructoid - 9/10 - Chris Carter

Borderlands 3 tager de fleste af de gode bits fra Borderlands 2 og ruller enten med dem eller forbedrer dem. Det var heller ikke nødvendigt at opfinde hjulet igen, da gearkassen stort set havde formlen fundet ud af anden gang.

Game Informer- 8/10 - Matt Miller

Borderlands 3 er et kærlighedsbrev til sine fans og en fejring af den spillestil, det først blev populariseret. Fyldt med karakterer fra tidligere trancher og upapologet i sin fjollede humor og bombastiske handling, er det en morsom tur, der virker tøvende med at innovere. Hvis mere af det, du elskede før, er dit største ønske, har Gearbox givet dette ønske gennem et spil med imponerende rækkevidde, der kortlægger et meget sikkert territorium.

Generelt ser det ud til, at Borderlands 3 har endt med at spille det temmelig sikkert med de foreslåede ændringer, der er beskrevet i mange af dens forhåndsvisninger og praktiske aftaler forud for lanceringen. Hvad gamere der kommer ud af, ser ud til at variere meget - nogle korrekturlæsere, mest dem, der allerede var ret glad for formlen i Borderlands 2, finder ændringerne gode komplement til en allerede veletableret løb, som fortsat vil engagere fans. De, der blev mindre solgt på den gentagne looter shooter-formel i de sidste par spil, har fundet, at Borderlands 3 mangler med hensyn til ændringer. Et andet klæbepunkt ser ud til at være en spillers tolerance over for ung eller humoristisk humor - de, der er mindre modtagelige for det, er meget højere over det, mens de, der formodentlig har fundet et lille problem med det, ikke nævner det så ofte.

Den største afhentning fra denne Borderlands 3-gennemgangsrunde er stadig, at spillet stort set har været det samme som dets forgængere. Selvom det er op til forbrugerne at bestemme, hvordan de har det med det, betyder det i sidste ende, at fans vil vide, hvad de får i den nyeste udgivelse i franchisen, hvilket burde gøre det afgørende for, om det at købe Borderlands 3 er deres penge ganske let.