Beauty and the Beast Tidlige anmeldelser: En dejlig, men overdreven genfortælling

(UPDATE: Læs Screen Rant's egen Beauty and the Beast-anmeldelse nu!)

-

Der er ingen tvivl om, at Disney tog en enorm risiko i at genoprette Beauty and the Beast. At bringe en sådan elsket film tilbage til den store skærm i live-action-format ville altid være en vanskelig opgave, og instruktør Bill Condon kender bestemt den originale, animerede version af Beauty and the Beast er en favoritfilm af mange mennesker.

Medvirkende på A-listen inkluderer Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Ewan McGregor, Ian McKellen og Emma Thompson, for blot at nævne nogle få. De første anmeldelser af Beauty and the Beast er nu online, inden dens verdensomspændende åbning om et par uger. Nedenfor er en runde op af nogle af de anmeldelser, der er hidtil offentliggjort. Uddragene nedenfor er alle spoiler-fri; bare klik på linkene for at læse anmeldelserne fuldt ud.

THR - Leslie Felperin

"Purister og sindssyge bryder muligvis sammen med de grundlæggende elementer her, som er slags absurde, da eventyr altid ændres og tilpasses ved hver ny fortælling, men mest tilføjer disse tilføjelser velkomstvarme og menneskehed. Filmens svageste led er udseendet af Mens de effekter, der er anvendt for at gøre udyret og hans forskellige fortryllede tjenere, er vidunder med hensyn til tekstur, især da deres digitale pels, messing eller keramiske overflader reagerer på miljøet omkring dem, er ansigterne for ofte stive og mangler i udtryk."

Collider- Matt Goldberg

"Luke Evans er chokerende god som Gaston, og han synker tænderne i karakterens tegneseriefulde skurk uden at se ud som om han laver et indtryk af den originale tegneserie. Gad er absolut morsom og føles som den bedste oversættelse af den animerede version til live-action."

”Desværre, på trods af produktionsomkostningerne, savner (Condon) mærket for, hvad hans romantiske musikalsk har mest brug for: romantik og gode musikalske numre. Han kommer kort til Belle og Beast, fordi det tager så lang tid at få deres romantik, og når vi kommer dertil, ser Beast stadig ikke godt ud."

Variety - Owen Gleiberman

"Den nye skønhed og udyret er en rørende, fremtrædende overvågning, til tider lidt akavet oplevelse, der retfærdiggør dens eksistens, men aldrig helt overbeviser dig om, at det er en film, som verden ventede på."

Wrap - Dan Callahan

"Mest problematisk i denne version er et forsøg på at gøre Gastons sidekick Le Fou (Josh Gad) til en homoseksuel karakter, der er forelsket i sin ven. Dette er ikke en dårlig idé i betragtning af det, men det ser ud til at Condon og manusforfattere Stephen Chbosky (The Perks of Being a Wallflower) og Evan Spiliotopoulos (The Huntsman: Winter's War) forsøger at afdække deres indsats på dette emne, og resultatet er coy og overbevisende."

EW - Chris Nashawaty

"Beauty and the Beast er en film, der ikke helt kan finde ud af, hvad den vil sige, at den ikke allerede sagde tilbage i 1991. Det er fint og sjovt og sødt og frodigt, og nogle af sangene er smitsomme, men jeg er stadig forstår ikke helt hvorfor det eksisterer - og hvorfor de ikke kunne gøre mere med det."

For at formode det så er det næsten umuligt at forbedre perfektion, men det betyder ikke nødvendigvis, at Disney ikke skulle have generet det. Som det blev forventet vidt, sidder CGI-elementerne i Beauty and the Beast godt sammen med nogle men krukke for andre, og det ser ud til, at især tjenerne tager nogle vænne sig til. Watson, Evans, Stevens og Gads forestillinger har alle splittede kritikere, der modtager stor ros fra nogle og foruroligende anmeldelser fra andre.

Hvad angår den nylige åbenbaring om, at LeFou var Disneys første åbent homoseksuelle karakter i filmen; det ser ud som om, desværre, det er intet andet end en tokenbevægelse der er der for den skyld, hvilket er en virkelig skam. Der er stadig et øjeblik, som vi ikke vil forkæle, det er forfriskende at se på skærmen i det, der i det mindste er en familiefilm. Dog er chancerne for, at hans seksualitet vil være af ringe eller ingen konsekvens for yngre seere, der vil være langt mere indpakket i historien, der fortælles på skærmen.

Kilder: Diverse (se ovenfor)