Agenter for SHIELD: Team Review & Spoilers Discussion

(Dette er en gennemgang af Agents of SHIELD sæson 3, afsnit 17. Der vil være SPOILERS.)

-

Agenter for SHIELD har siden den anden sæsonfinalen henvist til Secret Warriors - et Marvel Comics-team med drevne personer ledet af Quake. I pausen mellem sæson 2 og 3 bekræftede Agents of SHIELD officielt, at Secret Warriors ville være en stor del af det kommende år, men den første serie af episoder, der førte ind i showets midsæsonfinal, drejede sig stort set om Daisy Johnson (Chloe Bennet), der forsøgte at rekruttere Inhumans-medlemmer og modtage pushback fra andre SHIELD-agenter. Alligevel begyndte Secret Warriors langsomt at tage form og en tidlig iteration af holdet indeholdt Daisy, der førte Lincoln (Luke Mithcell) og Joey (Juan Pablo Raba).

Nu i 'The Team', instrueret af Elodie Keene og skrevet af DJ Doyle, fandt det første officielle team-up af Secret Warriors sted med Daisy og Lincoln, der kaldte Joey og det nyeste medlem Elena aka Yo-Yo (Natalia Cordova-Buckley). The Secret Warriors samlet for at redde resten af ​​direktør Coulsons (Clark Gregg) SHIELD-hold, efter at deres fly blev fanget af Hives (Brett Dalton) højre hånd Giyera (Mark Dacascos). Men når de hemmelige krigere genopretter flyet og fanger Gideon Malick (Powers Boothe), afsløres det, at en trussel kan være skjult blandt inhumanerne på holdet.

At få bandet sammen igen

Med beslutningen om at samle de hemmelige krigere, der fungerer som klippehængere fra den foregående episode, åbner 'The Team' med Daisy og Lincoln, der samler Joey og Elena, som var vendt tilbage til deres liv efter deres tidligere forhold til SHIELD I tilfælde af Joey, han var midt på en date, mens Elena viste sig at lære engelsk. Disse scener og dikotomi mellem medlemmerne af Secret Warriors, der arbejder med SHIELD på daglig basis versus dem, der ikke gør det, sætter scenen for en konflikt i gruppen senere i episoden.

Derudover bringer disse scener liv til det, der var en mere seriøs episode, end fans måske havde forventet fra det efterlængte Secret Warriors team-up. Joey og Elena er ikke regelmæssige SHIELD-agenter, og som sådan deler de en obligation (hjulpet sammen af ​​deres fælles evne til at tale spansk), som de ikke er i stand til med Daisy og Lincoln. Resultatet er, at de er i stand til at bringe en lysere tone til begyndelsen af ​​episoden, mens Daisy og Lincoln bekymrer sig om deres venner. Balancen fungerer på samme måde som Bobbi (Adrianne Palicki) og Hunters (Nick Hunter) skam under deres mission i 'Parting Shot', men kasseres hurtigt for den mere seriøse turnering af 'The Team'.

De hemmelige krigere?

Alt i alt fører de hemmelige krigere en meget kort mission, før 'The Team' bliver en episode om en hemmelig dobbeltagent skjult inden for deres rækker. I betragtning af den lange opbygning og Daisy's hengivenhed for at samle holdet er Secret Warriors team-up overvældende, da de bruger meget lidt tid på at arbejde sammen for at befri de fangede agenter, og de splittes næsten op i deres egne grupper. Derudover, selvom de forskellige kampscener viser hvert medlem af Secret Warriors-holdet i aktion, er scenerne korte og undlader at hæve episoden på nogen meningsfuld måde.

Stadig handler 'Teamet' om de hemmelige krigere, men simpelthen på en måde, der er uventet. Når Malick fortæller Coulson, at Hive er i stand til at inficere inhumans og påvirke deres sind, fører det de menneskelige medlemmer af SHIELD på jagt efter en mulig dobbelt agent. Deres paranoia og frygt eskaleres af det svage bånd mellem inhumanerne, som hver især kæmper på deres egne måder efter missionen: Joey dræbte Hydra Inhuman Lucio (Gabriel Salvador), Elena stoler ikke på regeringsorganer som SHIELD og Lincoln og Daisy håndtere eftervirkningerne af deres besøg hos den tidligere beboer.

Den efterfølgende konflikt mellem alle medlemmerne af de hemmelige krigere, der også kæmper mod SHIELD-holdet, viser igen agenter for SHIELDs dygtighed til at tilpasse sine Marvel Comics-figurer til et overbevisende drama inden for spiongenren. Seeren ledes gennem dobbeltagentens mysterium og mistænker hvert medlem af de hemmelige krigere sammen med alle tegnene på skærmen, så den endelige afsløring føles optjent og tragisk, når den ankommer.

Fallen agent

Bennets skildring af Daisy har været et vigtigt grundpunkt for Agenter for SHIELD i sæson 3. Hun har ført anklagen i SHIELD mod at hjælpe inhumans og hjælpe sine medagenter med at lære om dem også. Nu, i 'The Team' hjælper hun igen med at hæve episodens drama ved perfekt at spille den forvirrede leder, agenten / kæresten til Lincoln og mentee til Coulson - alt dette fører til afsløringen, at Daisy er dobbeltagenten i SHIELD der dræbte Malick og indrammede Lincoln.

Scenen, hvor Daisy afslører sin forbindelse med Hive til Lincoln, er velvirkende og hjerteskærende, dog måske mere fordi hun var det mest hengivne medlem af SHIELD og Secret Warriors end på grund af hendes forræderi mod Lincoln. Alligevel vil Daisy's nyfundne loyalitet over for Hive og afsløringen af ​​hendes bedrag være en overbevisende vending for Agents of SHIELD og baner vejen for et spændende opgør mellem Hives nye Hydra og SHIELD-agenterne, der fører ind i sæsonfinalen.

-

Som en formodet Secret Warriors-episode er 'The Team' noget overvældende, da holdet med drevne individer ikke får for meget tid til at blomstre eller svinge deres kræfter på nogen mindeværdig måde. Men som en anden overbevisende spy-gearet episode under Agents of SHIELDs bælte er 'The Team' meget mere succesrig. Stadig forhåbentlig vil vi være i stand til at se et mere tilfredsstillende team-up af de hemmelige krigere på et eller andet tidspunkt langs linjen.

-

Del dine tanker om episoden og teorier om, hvad der skal komme i den næste episode i kommentarfeltet!

Agenter for SHIELD fortsætter med 'The Singularity' tirsdag den 26. april kl. 21 på ABC. Tjek et eksempel nedenfor: