Agenter for SHIELD: Emancipation Review & Spoilers Discussion

(Dette er en gennemgang af Agents of SHIELD sæson 3, afsnit 20. Der vil være SPOILERS.)

-

Siden Agents of SHIELD vendte tilbage fra sin mellemsæsonpause for at dykke fuldt ud i Hive-historien, har serien leveret episoder, der i lige store træk er smukt rettet, spændende tegnet og fokuseret på de karakterdrevne buer i sæson 3. Derudover Agenter for SHIELD har vævet en historie, der sætter Phil Coulsons hold mod en fjende, der rammer for tæt på hjemmet i mange henseender - alt sammen førende til et endeligt opgør mellem Coulsons SHIELD og Hive.

I denne uge, i den næstsidste episode af Agents of SHIELD sæson 3 - inden sæsonfinalen på to timer - 'Emancipation' skrevet af Craig Titley og instrueret af Vincent Misiano, fortsætter Hive med at arbejde på formlen for at gøre mennesker til inhumans. I mellemtiden får Coulson i SHIELD-hovedkvarter et besøg fra Glenn Talbot, efter at Sokovia-aftalerne har gjort det til et krav for alle forbedrede individer at være registreret, men det tager bagsæde, når Talbot lærer om SHIELDs kamp mod Hive. Andetsteds forbinder Lincoln med Daisy i et forsøg på at blive genforenet. 'Emancipation' leverer et spændende næstsidste kapitel af Agents of SHIELD sæson 3, fuldt udstyret med sjove øjeblikke til fans af Marvel-ejendomme, men et, der stort set lider under service af opsætningen af ​​sæsonfinalen.

Det hele er forbundet

'Emancipation' er den første episode af Agents of SHIELD, der udsendes efter den indenlandske frigivelse af Captain America: Civil War og som sådan har masser af ikke-så-subtile forbindelser til den seneste filmindgang til Marvel Cinematic Universe. Imidlertid led tidligere MCU-bindingsepisoder enten af ​​at skulle opgive den igangværende historie om Agents of SHIELD, som med Captain America: The Winter Soldier, eller at føle sig ubetydelig - som tilfældet med Avengers: Age of Ultron.

I stedet formår 'Emancipation' at væve Sokovia-aftalerne og Talbots besøg i hovedkvarteret i de overordnede temaer i sæson 3 samt opbygningen til finalen. Resultatet er måske en af ​​de bedste MCU-bindingsepisoder af Agents of SHIELD, mens Coulson og Talbot diskuterer, hvordan organisationen skal fungere, og under hvor meget regeringstilsyn - det er en tilbagevenden til konflikten mellem SHIELD og ATCU i begyndelsen af sæson 3.

Imidlertid er filmsiden af ​​MCU ikke den eneste Marvel-ejendom 'Emancipation' referencer, da episoden også afslører Hellfire i hans ægte tegneserieform - brændende kæde og alt. I serien Secret Warriors, som meget af Agents of SHIELD sæson 3 er baseret på, kæmper Hellfire sammen med Quake, også kaldet Daisy Johnson - det vil sige, indtil han har fundet ud af at arbejde for Hydra.

Selvom 'Emancipation' ikke indeholder en scene, hvor Daisy og James kæmper sammen, leverer episoden en spændende - og ligefrem cool - sekvens af James / Hellfire, der bruger sin brændende kæde til at nedtage nogle medlemmer af anti-inhumans Watchdogs. græsrodsorganisation. Men skønt øjeblikket leverer en Marvel Comics-karakter Agents of SHIELD har udviklet sig i de seneste episoder, falder Hellfire stort set ved siden af ​​de større spillere og historiebuer af 'Emancipation'.

Serverer et formål

Lige siden afsløringen af ​​Inhumans har Fitz og Simmons forsøgt at lære mere om dem, fra deres kultur til deres fysiologi, og Lincoln har formidlet sin egen viden om sit folk. En af de mere interessante forestillinger, han nævnte, var at umenneskelige mennesker udvikler deres kræfter baseret på et evolutionært behov - i det væsentlige for at tjene et formål. Selvom Agents of SHIELD ikke har udforsket konceptet i dybden (og det lyder på overfladen meget lig Flashen med de kræfter, der er udviklet af dets metahumaner), vendte 'Emancipation' tilbage til ideen om, at visse umenneskelige fik deres beføjelser til et bestemt formål. I tilfælde af en umenneskelig mener Lincoln, at Lash fik beføjelser med det formål at dræbe Hive.

Men fordi begrebet inhumans, der har et formål, ikke er blevet udviklet godt nok af Agents of SHIELD, afsløres afsløringen om, at Lash potentielt kan være det eneste, der er i stand til at dræbe Hive. Derefter skyndes Lashs efterfølgende død endnu mere, da episoden skal etablere, at hans kræfter er i stand til at udvinde Hives parasitter fra andre umenneskelige. Men i betragtning af at Fitz og Simmons har været på udkig efter en måde at helbrede de umenneskelige i Hives hold, tjener Lash bestemt et formål - skønt hans formål kan være for praktisk til plottet til at berettige enhver optjent følelsesmæssig reaktion fra seerne.

Agent Johnson kommer hjem

Efter en episode, der så Daisy forråde alt, hvad hun var loyal over for - SHIELD, hendes venner, Lincoln - syntes agenten at være helt på ondskabens side takket være Hives tankekontrol. Faktisk førte hendes dedikation til Hive til at nedbryde hendes partnerskab med Mack i den foregående episode, da de to kæmpede for at redde hinanden fra sig selv. Efter en hemmelig plan for Lincoln om tilsyneladende at forråde SHIELD for kun at være sammen med Daisy for at forråde Daisy for at hjælpe SHIELD med at finde hende og Hive, reddes agenten af ​​Lash og vender hjem.

Bestemt var Daisy's tur på ondskabens side overbevisende at se, især da konsekvenserne blev følt af alle andre på SHIELD-holdet. Men 'Emancipation' bytter det følelsesmæssige drama fra tidligere episoder til dødsdele mellem Hive og Lash, der stort set opretter sæson 3-finalen. Dette er stort set det samme for hele episoden, da 'Emancipation' er en brugbar næstsidste rate, der opsætter, hvad der skal være en lige så spændende og overbevisende Agents of SHIELD-finale.

-

Andre observationer og bemærkninger:

I den sidste scene giver Elena Mack halskæden fra Daisy's vision om fremtiden, hvor en af ​​agenterne dør. Er Macks skæbne forseglet, eller er dette simpelthen en vildledning?