Finale gennemgang og diskussion af 24-serien

Nå, det er endelig her: 24- finalen. Ikke kun sæsonfinalen, men seriefinalen. Det er slutningen af ​​vejen for Jack Bauer - og baseret på hvad Fox har tilladt at blive gjort til hans karakter denne sæson, er alt hvad jeg kan sige, "Hvil i fred."

Nu er det ikke at sige, at jeg ved, at han kommer til at dø i aftenens episode (dette skrives inden showet udsendes), men det, jeg siger, er, at den velkendte, ærefulde, stop- at- (næsten) - intet at forsvare sin landsmand, som vi er blevet kjent med, døde for et par episoder tilbage.

Den, der overtog serien og karakteren, der spilles af Keifer Sutherland fra de oprindelige skabere af 24, ser ud til at have haft en anden vision om, hvem Jack Bauer virkelig er … tilsyneladende en hævnefuld psykopat, der lige næppe er blevet holdt i skak i 7 sæsoner. Denne sæson har han krydset en linje, som han faktisk aldrig har overvejet at krydse før: Koldblodsmord på ubevæbnede mennesker til hævn - og tortur så svag at det ville gøre Al Qaida stolt.

I tilfælde af at det ikke er klart, har jeg ikke været glad for denne sidste sæson (nr. 8) af 24 - helt ærligt, jeg ville ønske, at de havde trukket den tilbage for omkring tre år siden, mens den stadig var god - og med hvad de har gjort med showet denne sæson ser jeg bare ikke udsigten til, at en teaterversion af 24 klarer sig så godt på billetkontoret.

Den følgende anmeldelse er fuld af spoilere til denne episode.

Sæsonens kulmination gør, at Jack er fast besluttet på at gå helt op til toppen af ​​kæden af ​​terrorbegivenheder i det sidste døgn og udsætte den russiske præsident Suvarov, som var den ultimative magt bag dagens begivenheder. Jack har dræbt alle op ad kæden op til det tidspunkt og går videre med at komme til Suvarov. De viser i det mindste en smule medmenneskelighed i Jack, når han fortæller ex-præsident Logans hjælp, at de fjernede muligheden for et retssystem for ham, da de forsøgte at begrave begivenhederne i dag - hvilket fik ham til at dømme og jury. Han skåner hjælpens liv i stedet for at myrde ham.

Dalia (nu præsident for IRK) finder ud af kilden til mordet og konfronterer præsident Taylor, der omsider skal komme ren om dækningen. Taylor har glidet ned ad den glatte skråning og bekæmpet den så godt hun kan, men er villig til at betale næsten enhver pris for, at Mellemøstens fredsaftale kan gennemgå. Når Dalia nægter at underskrive aftalen, når hun først lærer sandheden, går Taylor ud af den dybe ende og truer et angreb i fuld skala, hvis Dalia ikke underskriver traktaten. MEGET hårdt, Dalia accepterer at underskrive.

Jack kører naturligvis ind i FN-bygningen uden meget besvær, mens Chloe, Arlo og Ortiz forsøger at komme til Jack for at hente videobeviset, få oplysningerne ud og forhindre ham i at myrde den russiske præsident.

Chloe kommer over Jack, da han er ved at myrde den russiske præsident og formår at komme igennem til ham ved at påkalde Renee Walker - og siger, at hun ikke vil have en krig påbegyndt på grund af hende (med et land, der har interkontinentale nukes, ikke mindre). Jack frifindes, - men ved, at TAC-teamet kommer og får Chloe til at skyde ham, lige som de ankommer for at hende skal kunne få den digitale optagelse ud.

Til sidst har præsident Taylor en hjerteskift efter at have set en optagelse, som Jack lavede til sin datter om begivenhederne på dagen, og stopper aftalen fra at blive underskrevet - sammen med at stoppe den planlagte attentat på Bauer af Logan. I sidste ende er Jacks død næppe afværget, men Taylor fortæller ham, at de begge bliver nødt til at se på konsekvenserne af, hvad de gjorde den dag - og vil give ham lidt tid til at forlade landet og gå i skjul. I et inderligt farvel fortæller Jack Chloe, at han aldrig troede, at hun ville være den, der passede på ham i så mange år - og det er slutningen.

Efter den utrolige spænding fra nogle tidligere sæsoner føltes denne sidste episode manglende. Måske er det fra at have gennemgået dette så mange gange, men der var aldrig en fornemmelse af, at planen ikke ville lykkes, eller at nyhederne ikke på en eller anden måde ville komme ud. Jeg antager, at de kun kan dingle dig ud over kanten af ​​bundfaldet så mange gange, indtil du lærer, at de altid vil bringe dig tilbage i sikkerhed.

Og her er et stort emne: Den sidste episode af hver sæson har altid drejet omkring en kritisk fare for, at Jack skal stoppe. I denne episode var det store emne "vil han myrde den russiske præsident?"

Helt seriøst?

Skyldte publikum være på kanten af ​​sit sæde i frygt for, at Jack ville gå igennem med det? Manden var ansvarlig for et terrorangreb, der ville have taget titusinder af mennesker, hvilket kun blev undgået, fordi JACK stoppede det.

Jack havde allerede taget alle andre ud i kæden, der var involveret, så hvem giver en forbandelse, hvis fyren blev dræbt? Det var en dårlig, dårlig lynch-pin for episoden. Yeah, yeah - atomkrig, yadda yadda - ikke meget af en motiverende trussel i de sidste 45 minutter af en seriefinale.

Den ene ting, der var i tvivl, var, om de rent faktisk ville dræbe Jack i slutningen af ​​episoden, da dette var slutningen på serien - men nej, de forlod ham i live og på flugt. Der var for meget lighed med den samme ting, der skete for et par sæsoner tilbage, da Jack måtte gå på flugt fra den amerikanske regering. Helt ærligt efter 8 "dage" var jeg klar til at se Jack endelig have noget fred i hans liv, da de antydede for 24 episoder siden i sæsonåbneren … chancen for endelig at gå på pension og nyde livet med sin datter og barnebarn.

Så efter så mange år med neglebidende episoder og hele sæsoner, føltes denne sidste episode af 24 som om den gik ud mere med et klynke end med et brøl.

Desværre ikke en passende afslutning på historien om Jack Bauer - uden tvivl på grund af den blodige fristelse til at bringe ham tilbage igen, hvad enten det er i en anden sæson, serie eller spillefilm.

Øv bøv.