Hvornår gennemgår Shazam Embargo Lift?
Hvornår gennemgår Shazam Embargo Lift?

Den Shazam! reviewembargo er planlagt til at løfte denne weekend, næsten to uger før filmens udgivelsesdato i april. Kommer i hælene på James Wan's Aquaman, der kom i biograferne i december og siden har tjent over 1,1 milliarder dollars på det verdensomspændende billetkontor, Shazam! repræsenterer en vending for den igangværende DCEU - både bogstaveligt og billedligt.

Ledelsen hos DC Films skiftede i slutningen af ​​2017 efter den uhyggelige frigivelse af Justice League, og det var ikke meget senere, at Shazam! trådte i produktion under den nye administration. Siden den nuværende DC Films-præsident Walter Hamada bragte Shazam! til David F. Sandberg, da ledelsen stadig arbejdede på New Line Cinema, syntes overgangen at være problemfri. Desuden Shazam! er den mest ukomplicerede DCEU-film, der er frigivet - og måske den mest lethjertede DC-film til dato - så det betyder, at de mange film, som DC Films prøver at producere. Men virkede det hele?

Shazam! S sociale mediereaktioner faldt for ikke så længe siden, og de var overvældende positive. Spørgsmålet er, vil disse reaktioner omsættes til gode anmeldelser? Heldigvis behøver fans ikke vente meget længere på at finde ud af det. WB har sat Shazam! gennemgå embargo lørdag 23. marts kl. 18 EDT. Det var tidligere indstillet til 21:30 EDT, men blev for nylig flyttet op med tre timer. Interessant er dette det modsatte af, hvad der skete med reaktionerne på de sociale medier, som blev skubbet tilbage tre timer på et tidspunkt.

Hvad der er endnu mere interessant er, at dette ser ud til at være den tidligste reviewembargo for en DCEU-film til dato. Indtil videre har de fleste rater - fra Man of Steel til Justice League - fået deres reviewembargo løftet kun få dage før deres respektive filmudgivelsesdatoer. Aquaman brækkede derimod traditionen og fik sin gennemgangsembargo løftet med kæmpe 10 dage i forvejen. I betragtning af hvor selvsikker WB var i Aquaman og hvor selvsikker de ser ud til at være i Shazam!, Giver det mening at Shazam! gennemgangsembargo løfter 13 dage i forvejen. Om det betyder, at embargoer med tidlig gennemgang vil være den nye norm for DCEU, skal stadig ses.

Positiv Shazam! anmeldelser vil sandsynligvis øge filmens ydeevne i billetkontoret, men i skrivende stund Shazam! sporer for den laveste DCEU-åbning på det indenlandske billetkontor. Mens det samme blev sagt for Aquaman, endte den film med at være den første DCEU-film, der krydsede 1 milliard dollars. Så lave husholdningsåbninger betyder måske ikke meget i det lange løb.

Mere: Shazams oprindelseshistorie, kræfter og filmændringer forklaret