Torchlight II Switch Review: Tal om Diablo

Torchlight II er en action-RPG, der tjener rollen som et mere lethjertet (men stadig utroligt sjovt) alternativ til Diablo-serien på Nintendo Switch.

Torchlight II er en action-RPG fra 2012, der for første gang er blevet overført til moderne systemer, inklusive Nintendo Switch. Det er ikke svært at indse, hvilken spilserie der inspirerede til skabelsen af ​​Torchlight II, men det forhindrer det ikke i at være et sjovt spil, der følger den afprøvede og ægte tradition for at dræbe monstre for at stjæle deres ejendele.

Historien om Torchlight II fortsætter fra det første spil i serien, da Alchemist-hovedpersonen i Torchlight er blevet ødelagt af Ember Blight og er faldet til ondskab. Spilleren påtager sig rollen som en ny helt, der skal gå på jagt efter at redde verden fra den besatte alkymist, hvilket indebærer at søge de seks Elemental Guardians for deres hjælp til at beskytte elementerne i den naturlige verden. Den del af historien om hovedpersonen i det første spil, der er ødelagt af det onde og bliver skurken i det andet spil, er også forudsætningen for Diablo II, som kun er en af ​​de mange sammenligninger, der findes mellem disse to serier.

Spillerkarakteren i Torchlight II er medlem af en af ​​fire klasser, som hver har deres egen unikke trio af dygtighedstræer. Berserker-klassen er specialiseret i lynhurtig nærkampskamp, ​​indkaldelse af åndedyr til deres side og påkaldelse af elementernes kraft, mens ingeniørklassen er afhængig af steampunk-teknologi for at knuse fjenden med kraftige tunge våben og destruktive gadgets, der kan tage ned fjender. The Embermage er spellcasting-klassen, der specialiserer sig i ild-, is- og lynmagi, mens Outlander er en klasse, der bruger bueskydning til at dræbe fjender langt væk. Spilleren kan også vælge et kæledyrskarakter for at kæmpe sammen med dem i hele spillet med skabninger lige fra grævlinger og katte til hovedkrabber fra Half-Life.

Spillet af Torchlight II vil være bekendt for alle, der har spillet en post i Diablo-serien. Torchlight II vinder aldrig priser for innovation eller originalitet, da gameplayet er så tæt på Diablo-serien, at du ville blive tilgivet for at tro, at det er et mod for Diablo III. Dette lyder måske som en kritik, men Torchlight II bevarer al den vanedannende og sjove gameplay i serien, der inspirerede den. Der er meget sjov at have med at spalte gennem horder af monstre i et tempofyldt kampmiljø, mens man langsomt lærer nye færdigheder og finder mere kraftfuldt udstyr til at gøre spillerens karakter stærkere. Den store række fjender og deres forskellige kampevner betyder, at spilleren bliver nødt til at fortsætte med at skifte deres kampstil,mens de går fra horder af små rottevæsener, der prøver at overvælde dem, der efterfølges af en tunge kæmpe med et afbøjningsskjold. Disse unikke kombinationer af fjender og evner er en konstant torn i spillerens side, og det er en af ​​glæderne ved Torchlight II at træne den bedste måde at overvinde dem på.

Det visuelle i Torchlight II er dateret, hvilket kan forventes af en havn i et spil fra 2012, men tegnefilmens æstetik af karaktererne og monstrene betyder, at der ikke går meget tabt i overgangen til en ny generation af systemer. Det samme kan ikke siges om baggrundene, med mange af kortene og fangehullerne i verdenen med et barebones-design, der bliver kedeligt at se på, når de udsættes for de samme områder i lang tid. Der er et par fangehuller, der har spændende og unikke designs (såsom det egyptiske gravinspirerede fangehul i slutningen af ​​Act II), men disse er få og langt imellem.

Torchlight II har en kødfuld kampagne, der er let på historien, men er fyldt med fangehuller at udforske og fjendemasserne at dræbe. Spilleren behøver ikke tage denne rejse alene, da der er en kooperativ multiplayer-tilstand med fire spillere, der lader grupper af eventyrere spille sammen online. Nintendo Switch-versionen af ​​Torchlight II kører helt fint i håndholdt tilstand uden indrømmelser med hensyn til grafisk eller præstationsdygtighed, men denne version har også nogle mindre fejl, der var synlige i hele spillet, såsom oplysninger, der ikke vises korrekt på Attributtskærmen. Udviklerne lover at løse disse problemer i en patch, der lanceres kort efter, at Torchlight II er frigivet.

Torchlight II frigives til en budgetpris på tyve dollars, hvilket er et godt tilbud for den store mængde indhold, der tilbydes. Det faktum, at det konkurrerer om systemer, der allerede har forbedrede versioner af Diablo III, der indeholder alle dens DLC og sæsonbestemte begivenheder, kan sætte en dæmper på Torchlight IIs chancer for at finde et publikum på nye systemer, da det ikke har så meget at tilbud med hensyn til indhold. Hvis spilleren er på udkig efter en sjov action-RPG, der kan nydes med venner, kan de ikke gå langt galt med Torchlight II, især hvis de ikke er glade for grimark-indstillingen i serien, der inspirerede den.

Torchlight II er tilgængelig til Nintendo Switch, PlayStation 4 og Xbox One. Screen Rant fik en digital kopi af Nintendo Switch-versionen af ​​spillet med henblik på denne anmeldelse.