"Opdateringen" gennemgang
"Opdateringen" gennemgang

Screen Rants Ben Kendrick anmelder The Change-Up

Kan en film, der er afhængig af en træt forudsætning og formeludførelse, stadig levere en fornøjelig tid i teatret - såvel som at give et anstændigt overskud på kontoret? Det er den udfordring, som instruktør David Dobkin (Wedding Crashers) nyeste film står over for, The Change-Up, med Ryan Reynolds og Jason Bateman i hovedrollen.

For alle, der ikke kender Change-Up, komedien er en opdateret (og skarpere) antagelse af den traditionelle Freaky Friday-forudsætning om en 'græs er grønnere' body-switch, der tvinger to mennesker til at sætte pris på deres eget liv ved at opleve den anden side. I Freaky Friday er de kropshoppende hovedpersoner mor og datter; dog i The Change-Up sker skiftet mellem hårdtarbejdende trebarnsfar, Dave Lockwood (Jason Bateman) og mangelfuld damer mand Mitch Planko (Ryan Reynolds) via vandladning i en magisk springvand. I løbet af filmen er de to tvunget til at konfrontere deres egen usikkerhed og fejl samt jonglere med de daglige udfordringer i deres lånte liv - alt imens de søger efter en magisk springvand til at pisse for at bryde trylleformularen.

Som nævnt er det en særlig velkendt formel - men når Bateman og Reynolds spiller mod type, følger der virkelig ægte underholdende hijinks. Det er en interessant og vanskelig balance, men de to førende mænd formår at trække fra deres egne velkendte styrker og samtidig injicere nok af deres respektive co-star til at spille til forudsætningen: et komedie-sæt med babyer, køkkenudstyr og en spændende -spionering af Bateman er særligt effektiv - ligesom en filmoptagelsesscene, der har en ukarakteristisk sky, Reynolds. Mens masser af vittigheder centrerer omkring de forskellige "fisk ude af vand" -møder i filmen, er der et uventet, men tankevækkende par karakterbuer inkluderet som supplement til latteret.

Selv når Bateman og Reynolds ikke altid lykkes med at fange den anden mands nuancer, formår The Change-Up at puste nogle spændende dybder og overraskende følelsesmæssige forestillinger ind i, hvad der er en af ​​årets skarpere komedier. For alle poopvittighederne (ja der er mere end en) og akavede seksuelle møder, er der en håndfuld øjeblikke, der med succes skildrer tyngdekraften af, hvad der står på spil for de ulegemede hovedpersoner.

Leslie Mann leverer en række stærke øjeblikke, der, sammenstødt mellem fartvittigheder, med succes formidler nedbrydningen af ​​Lockwoods ægteskab - som Planko (som er en sædvanlig quitter) skal holde sammen. Tilsvarende tilbyder Olivia Wilde en charmerende forestilling som advokatfuldmægtig Sabrina McArdle, der arbejder under Lockwood og fungerer som "forbudt frugt" i hele filmen - hvilket tvinger Lockwood til at kæmpe med sit moralske kompas (mens han udnytter Plankos krops anonymitet).

I betragtning af den velkendte forudsætning kommer de eneste virkelige overraskelser i filmen som et resultat af den chokværdige tilgang til humor. Mens en række akavede karakterudvekslinger vil berettige til en latter her og der (fordi forestillingerne er solide) - først når filmen entusiastisk krydser linjen, ind i tømmermænds absurditet, vil filmgæster virkelig få en chance for at grine. Nogle af de over-the-top vittigheder er mindre vellykkede end andre - men de fleste tilbyder en katartisk frigivelse efter at have grinet nervøst over paraden med ubehagelige situationer, som tegnene befinder sig i. Når det er sagt, publikummere, der er slået fra af raunchy, og potentielt stødende, vil humor sandsynligvis finde lidt at kunne lide i The Change-Up.

Som nævnt, på trods af de overraskende chokværdier i The Change-Up, er filmen i sidste ende stadig forhindret af sin forudsætning - da filmen bare går igennem de samme bevægelser som utallige Freaky Friday-kloner, der kom foran den (og vil efter). Forløbet fra scene til scene er distraherende forudsigelig - ud over et plot, der er let at spore fra A til B til C. Change-Up er også alt for lang.

Hovedpersonerne vaffler (i det mindste) en for mange gange - hvilket betyder, at publikum faktisk er tvunget til at følge et forudsigeligt plot fra A til B til C til D. Tilsvarende, mens filmens følelsesmæssige klimaks er overraskende effektiv - er den resulterende efterdybning desværre smuk kliche - i et forsøg på at rydde op i alle løse ender.

Det er let at anbefale The Change-Up til alle de over-the-top griner og et par solide kundeemner, der lykkes med at tilbyde et raunchy twist på en velkendt formel. Der er dog ingen tvivl om, at den samme velkendte formel holder filmen tilbage på en række måder - hvilket resulterer i en teateroplevelse over gennemsnittet, der langt fra er original.

Hvis du stadig er ved hegnet omkring The Change-Up, skal du tjekke traileren nedenfor:

httpv: //www.youtube.com/watch? v = NahQjK1TSq8

-