Swedish Dicks sæson 2 anmeldelse: Lethearted Fare sætter en præmie på silliness

For at afgøre, om peak TV stadig er en ting eller ikke, behøver man ikke lede længere end svenske Dicks for at få et svar bekræftende. En absurd komedie skabt af stjernen Peter Stormare sammen med Glenn Lund, Peter Stettman og Andrew Lowry, serien er ved første øjekast den slags projekt, hvis primære appel ligger i den ekstreme usandsynlighed af selve dens eksistens.

Stormare er kendt af det amerikanske publikum for sine årtier med film- og tv-optrædener i ting som Fargo og Armageddon og for nylig tv-serier som American Gods og FOXs beklageligt aflyste LA til Vegas. Han har opbygget en karriere, der spiller mindeværdige birolle, der holder fast i dit sind længe efter at de har forladt skærmen. Det er en god indsats, at billedet af Stormare, der fylder Steve Buscemis afskårne vedhæng i en flishugger, er det første du tænker på, når du ser hans navn i kreditterne, selvom der sandsynligvis også er en lille kontingent, der ikke kan glemme sin tur som Lucifer i Keanu Reeves-ledede Constantine, eller som den overbelastede kriminelle, der sælger Tom Cruise et par sorte markedsøjne i Steven Spielbergs mindretalsrapport . Med andre ord, som skuespiller er Stormare en kendt mængde, men han er aldrig rigtig blevet kastet som hovedrollen, meget mindre føringen i en serie, hvor han ikke med vilje forsøger at krybe dig ud. Men Stormares rolle som Ingmar, en tidligere Hollywood-stuntmand-cum-privatdetektiv, der hjemsøges af spøgelsen fra sin døde partner Tex (spillet af Keanu Reeves), er kun en af ​​de mange grunde til, at svenske Dicks giver mindeværdig tv.

Serien spiller også Johan Glans som Axel, en tidligere DJ (også blevet detektiv), der sammen med Ingmar løser forskellige sager i og omkring Hollywood. Det er ikke Entourage (heldigvis) , men showet ser ud til at komme med nogle insiderlignende kommentarer til overfladen af ​​Angels City. Og alligevel forbliver enhver potentielt spændende slibekraft overfladeniveau. I stedet lægger serien en præmie på absurdistisk historiefortælling, idet han frem for alt afspiller sindigheden ved de svenske detektiveres fisk-ud-vand-pænhed. Det giver en halv times komedie, der er bemærkelsesværdigt let at forbruge, men også lige så let at glemme.

Mere: Trial & Error Review: NBC's True-Crime Spoof bliver endnu mere kedelig i sæson 2

Til deres ære har Stormare og Glans solid kemi, og den medvirkende rolle, der primært består af Vivian Bang som detektivernes yderst dygtige assistent Sun, og Felisha Cooper som Sarah, Ingmars datter, hjælper med at afrunde det, der tilsyneladende er en charmerende ensemble. Kast lejlighedsvise optrædener af Traci Lords som den rivaliserende efterforsker Jane McKinney og den førnævnte Reeves, og det er let at se, hvordan publikum kan se på svenske Dicks for sin tiltalende uoverensstemmende rollebesætning, som fortæller dig alt hvad du behøver at vide om, hvilken slags show det er.

Både Stormare og Reeves tager deres forestillinger til det punkt med glædeligt selvparodi og understreger showets slapstick-kvalitet. Især Stormare formår at tygge landskabet, mens de stadig giver plads til noget legende skam med Glans. I mellemtiden nyder Reeves tydeligt at stille sine optrædener (selvom det er tvivlsomt, om han faktisk er på scenen med de andre skuespillere), da han ser ud til at stille sig det samme spørgsmål som dem, der ser: Hvad fanden laver Keanu Reeves her? Svaret, fra hvad nogen kan se efter at have set en episode af svenske Dicks, er: "Hvem ved?" Selvom "Hvem er ligeglad, det er Keanu Reeves", virker det også som et godt nok svar.

Bortset fra de latter, som Reeves 'sporadiske optrædener giver, og den måde, hvorpå Stormare leverer sin dialog, føles serien selv imidlertid ofte for tynd, som om der ikke er nok der. Sager i de to første episoder af sæson 2 vedrører en kriminel street performer klædt som Zorro, der vælger lommerne hos ulykkelige turister, mens den anden har et udseende af Lori Petty, en anden af ​​Reeves 'tidligere co-stjerner, som et Hollywood-medium, der potentielt bilker hendes klienter ud af tusinder af dollars. Når man ser, får man fornemmelsen af, at der er en vittighed derinde et eller andet sted, men måske glemte svenske Dicks at skrive det, og følte i stedet, at opsætternes modbydelighed gjorde en punchline unødvendig.

Det er et tilbagevendende problem for svenske Dicks, som er underholdende nok, men som ofte gør det vanskeligt at skelne, hvad serien, hvis noget, handler om, og hvorfor nogen skal føle sig tvungne til at se. Det er ikke helt en dårlig ting. Manglende evne til at forstå nødvendigheden af ​​en ting udelukker ikke automatisk den ting fra at give nydelse, som det er tilfældet her. Seernes kilometertal vil helt sikkert variere med hensyn til dette absurde show, men dets mange idiosynkrasier kan være nok til at vinde nogle af dem.

Næste: Outcast Season 2 Premiere Review: A Delayed Second Season Gets By On Atmosphere

Svenske Dicks fortsætter næste torsdag med 'It Had to Be Lou' @ 22:00 på Pop.