Storks anmeldelse
Storks anmeldelse

Storks er en underholdende familiefilm drevet af en række kraftfulde budskaber til alle i publikum.

Storke er beliggende i en verden, hvor de titulære fugle er gået videre fra deres gamle kald til at levere babyer til forventningsfulde forældre. Synes praksis for farlig, omorganiserer storkenes chef Hunter (Kelsey Grammer) virksomheden til hjørnestore.com, en Amazon-esque-forretning, der bringer fremstillede varer (såsom smartphones) til kunderne på en effektiv måde. Junior (Andy Samberg) har etableret sig som en af ​​Corner Stores øverste medarbejdere, og hans præstationer sætter ham i kø for en større forfremmelse. Alt hvad han skal gøre for at sikre sin nye position er at skyde den velmenende, men alligevel uhensigtsmæssige, menneskelige Tulip (Katie Crown) - men Junior føler sig skyldig og sender Tulip til det nu nedlagte brevrum i stedet.

I mellemtiden er den unge dreng Nate (Anton Starkman) blevet frustreret over hans arbejdsstyrke forældre Sarah (Jennifer Aniston) og Henry (Ty Burrell), der dedikerer mere tid til deres job end ham. Nate skriver en brochure til Storke, og skriver et brev med anmodning om en babybror. Tulip modtager det, og meget til Juniors ubehag, skaber ved en fejltagelse en lille babypige. De to bliver derefter tvunget til at levere den yndig Diamond Destiny til hendes familie, før nogen finder ud af, hvad der er sket.

Storks er den seneste film fra Warner Animation Group, studiet, der var ansvarlig for den kritikerroste LEGO-film, og er skrevet og instrueret af Nicholas Stoller. Stoller instruerede både Nabofilmene og co-skrev de to seneste Muppets-film - og med Storks er hans hensigt at bringe sit zany komedie til animationsområdet. Heldigvis er han meget succesrig i denne henseende. Storks er en underholdende familiefilm drevet af en række kraftfulde budskaber til alle i publikum.

Mens Storks ikke kommer så dybt som nogle af Pixars værker eller LEGO-filmen, tackle manuskriptet stadig nogle overraskende modne emner, der uden tvivl vil slå et akkord mere for de deltagende voksne end børnene. Underplanen, der involverer Nate, Henry og Sarah, er ekstremt effektiv og følelsesladet og kan få nogle mennesker til at revurdere deres prioriteringer i livet. Nate har især adskillige dialoglinjer, der rammer hårdt, og Starkmans faktiske levering komplementerer kraftigt skrivningen. De lektioner, der læres her, er Storks 'mest mindeværdige og løfter filmen til afrundet underholdning for hele familien.

Hovedhistorien, der involverer Junior og Tulip, skaber et sjovt eventyr, der inkorporerer tropen af ​​et uoverensstemmende par på en rejse. Samberg gør et godt stykke arbejde som junior og stoler stærkt på sin falske mand-barn persona for at underholde resultater. Som man kunne forvente, er han ansvarlig for mange af Storks 'humoristiske rytmer og forbliver engageret i rollen. Crown er en fremtrædende som Tulip, og skildrer karakteren som et sårbart, godhjertet individ med ømtåleligt relatable håb og drømme. De to skuespillere spiller hinanden pænt af og sælger deres karakterbuer. Tulipan har mest dybde af duoen, men heldigvis er Junior ikke en note. Og Diamond Destiny stjæler showet som en af ​​de sødeste babyer på skærmen i nyere hukommelse og smelter øjeblikkeligt hjerter med hendes smitsomme latter og ninja-evner.

Når det er sagt, er ikke alt i manuskriptet så godt udført. Især en omvej med en ulvepakke, der prøver at gøre Diamond Destiny til en af ​​deres egne overstays, dets velkomst (med en gentagen gag, der mister sin slag, når den fortsætter) og kommer på samme måde som overflødigt for fortællingen - trods Keegans bedste indsats Michael-Key og Jordan Peele, der taler to om ulven. Som et resultat er afgørende sidefigurer Hunter og Pigeon Toady (Stephen Kramer Glickman) kortsatte og støder på mere som karikaturer end fuldt gengivne karakterer. Med henblik på filmen er de solide tilføjelser, men som præsenteret er de tynde skitser, der ikke klæber rundt. Af den støttende rollebesætning er Jasper sandsynligvis den bedste, med Danny Trejo, der kommer ind til cameo som karaktererne - en gammel stork, der søger at rette op på forrige forkerte.

Selvom Storks har sine mangler, er det i stand til at kompensere for alt, hvad der mangler med uhæmmet entusiasme. Stoller benytter sig af tegneseriefysikken i Looney Tunes-verdenen til sin film, der skaber underholdende visuel komedie og vittigheder (som en kamp mellem Junior, Tulip og en gruppe pingviner). Verdensopbygningen her minder (dog ikke så omfattende) som noget som Monsters, Inc., idet det sætter et fuglesnurr på traditionelle hverdagsopgaver (se: sekvensen, hvor Nates brev sendes til Storks HQ). Nogle har måske håbet på at udforske Storks-universet yderligere, men hvad der præsenteres får arbejdet gjort. Og med en god køretid briser Storks forbi med et hurtigt tempo, der holder plotet fremad. Fra et instruktørperspektiv har Stoller et godt greb om materialet og besidder en god forståelse af publikum.For hans første animerede indsats er det visuelt skarpt og imponerende.

I sidste ende er Storke en solid, godt lavet film, som seere i alle aldre skal kunne nyde. Det skalerer ikke de følelsesmæssige højder af nogle af 2016s andre animerede tilbud (som Zootopia og Finding Dory ), men det har stadig vigtige moral, der taler mængder til børn og voksne. Det positive opvejer negativerne, og Storks fortjeneste gør det værd at tjekke ud på den store skærm. Familier, der leder efter en sjov tid på teatret, bliver ikke skuffede over, hvad Stoller og selskab har at tilbyde dem.

Storks spiller nu i amerikanske teatre. Det kører 89 minutter og er klassificeret PG for mild handling og nogle tematiske elementer.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarfeltet nedenfor!

3.5Ud af 5 (Meget god)