"Snowpiercer" Trailer & Tidlig anmeldelse Round-Up

I betragtning af hvor mange amerikanske og engelske stjerner der vises i Bong Joon-ho's nye sci-fi-thriller Snowpiercer, har det været mærkeligt og endda noget spændende at være på ydersiden og se på den sydkoreanske films markedsføringskampagne. Selvom The Weinstein Company i øjeblikket ejer de nordamerikanske distributionsrettigheder, har der endnu ikke været noget ord om, hvornår Snowpiercer vil blive frigivet i USA, og de mange fremstilling af featurettes, der er blevet frigivet, har inkluderet betydelige interviews med instruktøren og andet sydkoreansk besætning. og cast, uden engelske undertekster, der hjælper med at oversætte dem.

Forhåbentlig vil annonceringen af ​​en amerikansk frigivelse ikke være for langt væk, fordi hver nye del af optagelser, der vises fra Snowpiercer, får det til at se endnu mere interessant ud. Bongs tidligere værker inkluderer den fantastiske monsterfilm The Host, hvis stjerne (Song Kang-ho) også har en rolle i Snowpiercer som sikkerhedsekspert, så denne tilbagevenden til science fiction-genren er mere end velkommen.

En ny trailer til Snowpiercer er blevet afsløret forud for filmens indenlandske frigivelse i august og fokuserer på oprøret ledet af Curtis (Chris Evans) med en voiceover fra Gilliam (John Hurt), den ældre rådgiver for "freeloader" -sektionen i den enorme, stadigt bevægende tog. Snowpiercer ligger i en dystopisk fremtid, hvor verden er blevet ramt med en brutal istid, og menneskehedens overlevende dråber bliver tvunget til at forblive i konstant bevægelse for at overleve med en voldsom streng leder, Wilson (Tilda Swinton) og holder alle på deres rette sted.

Hvis trailerne endnu ikke har været nok til at sætte Snowpiercer på din liste over film at se, så vil de tidlige anmeldelser måske skubbe det over kanten. Kritikere fra Variety og Twitch har begge skrevet rosende anmeldelser for Snowpiercer og roser de tekniske præstationer og dybden af ​​dens historiefortælling:

Twitch (Pierce Conran):

"Bong Joon-ho har med Snowpiercer skabt det mest udførte oversøiske arbejde fra enhver koreansk filmskaber til dato. Selvom det stadig er at se, om det almindelige vestlige publikum vil omfavne Bongs mørke og voldsomme genrefilm, har han på mange måder allerede slået Hollywood på sit eget spil. Snowpiercer er en enestående tour science-fiction, en enestående og betagende filmoplevelse."

Variety (Scott Foundas):

"Bong slipper væk med meget, som han næsten helt sikkert ville have været nødt til at begrænse, hvis han arbejdede i et amerikansk studie … Til sidst afslører filmen sig som en overraskende tankevækkende overvejelse af menneskets umenneskelighed over for sin medmenneske, og om menneskeheden er værd forsøger overhovedet at spare. Somber ting, for at være sikker, men ikke uden glimt af håb og en jævn infusion af Bongs mørke, skæve humor."

Snowpiercer er bogstaveligt talt og ubeskæmmet en film om klassekrigsførelse, med de beskidte, nedtrapte masser bag på toget, der besidder et bygningsvred mod Wilford (Ed Harris), industrien, der ejer toget, og til sidst eksploderer i et oprør, hvor de forsøger at tage kontrol over fremadgående biler. Enhver film med et politisk budskab, hvor abstrakt det end måtte være, løber risikoen for at være åbenlyst eller prædikant og fremmedgøre nogle af sit publikum. Mens THR roser Snowpiercer i nogle aspekter, antyder denne gennemgang, at nogle af de centrale temaer og meddelelser var lidt for direkte:

THR (Clarence Tsui):

"Bongs levende skildringer - hjulpet af Ondrej Nekvasil's produktionsdesign, Hong Kyung-pyos filmografi og Steve M. Choes redigering - er usædvanlige og føjer til en film, der handler lige så meget om filosofiske refleksioner af en tid med social og moralsk sammenbrud som den handler om blockbuster-venlige, CGI-forbedrede sekvenser …

"Som det ser ud, er Snowpiercer stadig et intellektuelt og kunstnerisk overlegent køretøj i forhold til mange af nutidens futuristiske action-thrillere derude. Men mens henvisningerne til grusomheder i det virkelige liv bestemt burde resonere med det internationale publikum, er de åbenlyse måder, hvorpå Bong hamrer på hans point hjem, gør filmen faktisk mindre magtfuld end de mere lagdelte politiske allegorier fra hans tidligere film som Memories of Murder og The Host."

Den overordnede tone i anmeldelserne indtil videre er ekstremt lovende, og rollebesætningen, som Bong sammensatte for Snowpiercer, vil uden tvivl være et stærkt træk for publikum. Fortæl os, hvad du synes om denne seneste trailer, og hvad du håber på, at Snowpiercer leverer i kommentarerne.

_____

Snowpiercer er ude i sydkoreanske teatre den 1. august 2013, men har endnu ikke en udgivelsesdato i USA.