Ride Along 2 anmeldelse
Ride Along 2 anmeldelse

Ride Along 2 er en uinspireret regummiering af sin forgænger, men formår at nå (lav) bjælkesættet til denne action / komediefranchise.

Ride Along 2 samler op med Atlanta-betjent James Payton (Ice Cube) og hans klodsknækkende "partner" Ben Barber (Kevin Hart), når de er på nippet til at blive brødre, med kun en uges tid tilbage til Ben bliver gift med James 'søster, Angela (Tika Sumpter). Når Ben fumler deres seneste undercover-operation sammen, er James alt for parat til at efterlade ham og gå ned til Miami for at undersøge en narkotikasag, som han har arbejdet på alene. James indser derefter, at denne sag er en chance for ham at overbevise Ben en gang for alle om, at han ikke er skåret ud for at være detektiv, så han inviterer sin "svoger" med på turen.

James og Ben bistås i deres efterforskning af Maya Cruz (Olivia Munn) - en politibetjent i Miami, hvis ikke-nonsens holdning matcher James - samt AJ (Ken Jeong), en computerhacker med nøgleoplysninger, som James og Ben har brug for derefter sagen åben. Men når duoen lærer, at den magtfulde og respekterede forretningsmand i Miami, Antonio Pope (Benjamin Bratt), er orkestrator bag den nævnte narkotikaring, indser "svogrene", at det ikke længere er det største problem for deres at komme tilbage i tiden til brylluppet. plade.

Ride Along 2, som sin forgænger, er en kompis-action / komedie, der centrerer omkring Ice Cube og Kevin Harts karakterer; Samtidig tilegner efterfølgeren mere skærmtid til Hart og hans brand af komiske shenanigans end dets forgænger gjorde, svarende til Ride Along 1 og 2-instruktøren Tim Story's Think Like a Man-efterfølger, Think Like a Man Too før det. Flytningen er tydeligt en afspejling af Harts stigning i popularitet i løbet af de seneste par år (og til gengæld hans evne til at udøve mere kreativ indflydelse på hans hovedrollebiler), men det er ikke at sige, at dette heller ikke er en dårlig historiefortælling - at se da Harts præstationsstil ikke kun er Ride Along-franchisens største salgsargument, men også dens bedste element.

Eksempel: Ride Along 2-scriptet fra Ride Along-medforfatterne Phil Hay og Matt Manfredi genbruger et antal plotbeats og den grundlæggende karakter buer fra sin forgænger på en afledt måde. På samme tid omfavner Ride Along-efterfølgeren den "gå større" tilgang ved at inkorporere flere karakterer (portrætteret af genkendelige stjerner) i blandingen, mens den øger action-ante med flere biljagter, fodjagter og en hurtigere indstilling for at starte. De fleste af de vittigheder, der bliver kastet på væggen denne gang, minder enten meget om gags og komiske scenarier, der fremgår af den første Ride Along, eller de stoler på den samme formel, der blev brugt til at generere latter før. Ikke desto mindre har Ride Along 2 det samme samlede forhold mellem hits og ubesvarede i joke-afdelingen som sin forgænger,så det ville være en strækning at henvise til denne film som et eksempel på faldende tilbagevenden i grineafdelingen.

Fra et instruktørperspektiv udfører Story et tilstrækkeligt, men ellers upåklageligt stykke arbejde med at iscenesætte de forskellige komedie- og / eller handlingsscenarier i Ride Along 2, hvad angår indramning, kameraarbejde og sekvenskonstruktion. Med hjælp fra deres fotografedirektør Mitchell Amundsen (Now You See Me) samler Story og hans produktionsteam flere sekvenser, der blander humor og spænding på en mest uventet måde - med undtagelse af en bestemt biljagt - men også en acceptabel måde, mens på samme tid med at kigge på de visuelle troper af sådanne populære action-franchiser som Fast & Furious (mest åbenlyst nær begyndelsen af ​​filmen). Ride Along 2 betjenes yderligere af sit hurtige tempo, som forhindrer filmen i at blive dvælet for længe på en enkelt action / komediesekvens … det være sig en succes eller fiasko.

Ice Cube som James er forståeligt nok på fartpilot i hele Ride Along 2, når det kommer til hans optræden - da han i høj grad er den lige mand i filmens komedieduo og ikke har andet at gøre end at ryste på hovedet, stirre på og / eller udtrykke sin misbilligelse over for Hart og hans forskellige hijinks. Hart har således til opgave at bære efterfølgeren for det meste på ryggen, hvilket han gør - at få mest muligt ud af det manuskriptkomediemateriale, som han skal arbejde med, samtidig med at han inkorporerer så meget af sin egen humoristiske stil og komiske følsomhed i Ben karakter. Igen er ulempen ved, at Hart får så meget tid i rampelyset, at hans Ride Along-costars har endnu mindre at gøre i efterfølgeren - og i tilfælde af tilbagevendende rollebesætningsmedlemmer som Tika Sumpter og Bruce McGill (tilbage som Angel og den akter Lt (Henholdsvis Brooks),det siger virkelig noget.

Olivia Munn (The Newsroom) vinder på mange måder op med at dele lige mand pligter med Cube overfor Hart, men fordi Munns karakter - en fyr hårdt som negle Miami-politimand - er ny i franchisen, føles hendes arbejde her mere energisk og friskere end Cube's ved sammenligning. Ken Jeong (Community) som AJ er endnu en variation på den skæve og off-beat nørd, som Jeong spiller i størstedelen af ​​hans film- og tv-showoptræden, mens Benjamin Bratt (Law & Order) glider behageligt ind i rollen som den smukke, men medfølende, to-dimensionel central skurk i Ride Along 2. Endelig er der en håndfuld specielle optrædener i løbet af denne efterfølger … Skønt langt de største er allerede blevet forkælet af Ride Along 2 trailere.

Ride Along 2 er en uinspireret regummiering af sin forgænger, men formår at nå (lav) bjælkesættet til denne action / komediefranchise. Der er altid håb med disse action / komedie-efterfølgere, at de ikke kun vil forbedre deres forgængere, men også sætte et kreativt nyt spin på franchisens centrale forudsætning … men det sker ikke her, undskyld at sige. I sidste ende får de, der nød den første tur langs, hvad det var, yderligere kilometertal ud af efterfølgeren; alle andre behøver ikke engang at ansøge.

Ride Along 2 spiller nu i amerikanske teatre. Det er 102 minutter langt og er klassificeret som PG-13 for sekvenser af vold, seksuelt indhold, sprog og noget stofmateriale.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarerne nedenfor.

2 ud af 5 (Okay)