Anmeldelse: The Flash (TV Pilot)
Anmeldelse: The Flash (TV Pilot)

Nogle gange er nostalgi bedst tilbage i fortiden.

Har du nogensinde haft gode minder fra noget, du så på tv, da du var yngre … måske en live action eller tegneserieserie, som du kan huske at være den sejeste nogensinde ? Her er et lille råd: Ofte er det bedre at forlade disse episoder som søde minder. Den første gang jeg løb ind i dette fænomen var da kanalsurfing stødte på en episode af Speed ​​Racer, en af ​​forløberne til Anime fra tilbage i 1960'erne. Da jeg var barn troede jeg, at tegneserien simpelthen var fantastisk, men at se den for nylig bare dræbte den for mig, da jeg på det tidspunkt ikke havde nogen idé om, hvor dårligt animeret og hvor latterligt plottene var.

Desværre starter Flash'en (lige udgivet på DVD) ikke engang med minder fra at have været et fantastisk show. Det lider af at være blevet produceret varmt på hælene i den første Tim Burton Batman-film, og producenterne tog den frygtelige beslutning om også at bruge stemningen i denne film til denne tv-serie.

For dem af jer, der ikke er bekendt med karakteren (og der har været flere inkarnationer af The Flash), starter vi med Barry Allen, en kriminalteknisk forsker for politistyrken. Mens han er i sit laboratorium, er der en freak bolt af lyn, der slår ham og et rack af forskellige kemikalier, hvis resultat giver ham superhastighed. Jeg har ikke hentet tegneserien på et stykke tid, men ud fra hvad jeg kan huske var karakteren aldrig "mørk" som Batman. Det var mere en sted-i løbet af dagen slags tegneserie.

Showet åbner med en motorcykelbande, der terroriserer byen, kaster bomber mod biler og sådan. Det ser ud til, at banden er ude af kontrol, og politiet har ikke været i stand til at gøre noget ved det. Barry Allens bror og far er og var gadepolister / detektiver, og hans far ser ud til at favorisere sin bror på grund af at han var en "rigtig" politimand. Derfor vil Barry til sidst føle behovet for at bevise sig selv.

Vi møder banden i deres skjulested, og de er alle biker dudes og dude-ettes med en ar-ansigt uhyggelig leder, der demonstrerer, hvordan han håndterer illoyalitet ved at sprænge en forræder på sin motorcykel. Det er virkelig snuskede, og jeg følte bare, det var alt for uhyggeligt til denne type show.

Til sidst ser vi Barry blive banket med lynet og opdage hans kræfter lidt efter lidt. På et tidspunkt rejser han 30 miles på mindre end 30 sekunder og ender med at blive udskåret med sit tøj strimlet fra den høje hastighed på hans rejse. Han har en kæreste (Iris, samme navn som kæresten i tegneserierne), som er en kunstner og ikke ønsker et engagement. Barry tilslutter sig en kvindelig videnskabsmand fra Star Labs (tvetydigt forhold for at forårsage romantisk konflikt på showet) for at prøve at finde ud af, hvad der er sket med ham.

Først ønsker han ikke magten, men til sidst omfavner han den gennem ønsket om hævn, når hans bror dræbes. Som jeg sagde, de lånte virkelig for meget af Batman her.

Banden ønsker at overtage byen, bla bla bla osv. Osv. Piloten er lidt under to timer lang, men det føltes VEJ længere end det. Hvis du vil leje The Flash, vil jeg anbefale bare hurtigt at videresende til scenerne, hvor du kommer til at se ham bruge hans kræfter. De få gange, du får at se ham i aktion, er det lidt sjovt at se på. BTW, i det mindste på denne første DVD var der ingen specielle funktioner eller kommentarer.

Forfatterne / producenterne tog formlen, der arbejdede for Batman og anvendte den på The Flash, men her virkede det bare ikke. Jeg kan huske, at jeg tænkte på det tidspunkt, hvor showet oprindeligt blev sendt, at det at have historier primært finder sted om natten bare ikke så ud til at passe. Jeg lejede det med ideen om at se det med min datter, men piloten var så uhyggelig, at jeg har besluttet, at hun ikke vil se den. Jeg kiggede også kort på de to andre episoder på den første DVD, og ​​jeg gider ikke engang at se dem. Jeg vil prøve den sidste DVD i serien for at se, om stemningen i showet har ændret nogen mellem seriens start og slutning, men jeg tvivler på det.