The Last Summer Review: Netflix slår ud med dette ensemble Teen Rom-Com

Netflix's The Last Summer er en massevis af bedre teenagefilm, der ikke siger noget nyt eller gribende om overgangsperioden til voksenalderen.

Efter succesen med teenagerede romantiske komedier som The Kissing Booth og To All the Boys, jeg har elsket før i 2018, har Netflix dykket ned i at producere flere sådanne film i 2019. Den seneste af disse er The Last Summer, et ensemble ung voksen rom-com foregår over en bestemt tidsperiode i tråd med Garry Marshalls Valentinsdag og nytårsaften. Mens disse film blev sat i løbet af en enkelt dag, krøniker The Last Summer den sidste sommer for en gruppe gymnasieelever i Chicago, da de forbereder sig på at tage afsted til college. Netflix's The Last Summer er en massevis af bedre teenagefilm, der ikke siger noget nyt eller gribende om overgangsperioden til voksenalderen.

The Last Summer er et overfyldt ensemble med lidt bindevæv bortset fra det faktum, at alle figurerne bor i Chicago, for nylig uddannet gymnasiet og nogle er venner med hinanden. Der er Griffin (KJ Apa) og Phoebe (Maia Mitchell), der genopretter forbindelse efter Griffin vender tilbage fra prep school til sommeren og hjælper Phoebe med en dokumentar, hun arbejder på. Der er også Alec (Jacob Latimore) og Erin (Halston Sage), der går i stykker for at undgå vanskelighederne med et langdistanceforhold, når de først begynder på college, og så begynder begge at danse nye mennesker: Paige (Gage Golightly) og Ricky (Tyler Posey). I mellemtiden har Alecs ven Foster (Wolfgang Novogratz) en tilslutningsliste som sine sommermål, mens Erins bedste ven Audrey (Sosie Bacon) babysitterer en børneskuespillerinde. Så er der 's også de to token nørder i filmen, Reece (Mario Revolori) og Tchad (Jacob McCarthy), der finder accept i en voksen setting.

Instrueret af William Bindley (Madison, Mother's Day) fra et manuskript, han skrev sammen med sin bror Scott Bindley (The Nut Job 2: Nutty by Nature), The Last Summer forsøger at fortælle flere coming-of-age og romantiske historier inden for rammer for en to-timers film. Men med filmen spredt over så mange historier, klarer den ikke at grave for dybt ned i nogen af ​​dens karakterer og udvikler næppe nogle af dem ud over en endimensionel stereotype. Men selv da ser det ud til, at teenagekaraktererne er baseret på arketyper fra 80'erne, hvilket giver The Last Summer en tone, der føles langt væk fra nutiden. Tilsvarende føler de forskellige historier sig trukket fra klassiske teenagekomedier, især når det kommer til "nørderne" Reece og Tchad.De beklager deres outsiderstatus, men i sidste ende finder deres plads - gennem en hel del løgn og ulovlig mindreårig drikke. Det repræsenterer den samme trætte besked, at selvom du er en outsider i gymnasiet, kan du finde accept i voksenalderen, men det tager ikke højde for, hvordan gymnasiet har ændret sig i de sidste 30 år.

Denne afbrydelse mellem, hvordan gymnasiet blev portrætteret af Hollywood i 80'erne versus, hvordan gymnasiet faktisk er for teenagere, gennemsyrer nu The Last Summer. Bestemt er der aspekter ved gymnasiet, der aldrig ændrer sig, som det faktum, at der altid er nogle studerende, der er mere populære end andre. Men selv når The Last Summer forsøger at adressere mere moderne facetter på gymnasiet og vokse op - som antagelsen om, at alle vil gå på college eller vanskeligheden ved at blive i et romantisk forhold på trods af al teknologien til at hjælpe folk med at holde kontakten - det er halvt - bagt og kommer på tværs af som nedladende. Intet indbegreber dette så meget som Phoebes dokumentar, hvis fokus aldrig virkelig forklares ud over nogle vage antydninger om, at det handler om overgangen fra gymnasiet til college. TilsvarendeDen sidste sommer synes at ønske at sige noget gribende om at blive voksen i en æra, hvor det forventes at gå på college, men det bliver klart, at Bindleys faktisk ikke ved, hvordan det er at være teenager i denne tid.

Som et resultat har The Last Summer en ganske talentfuld rollebesætning af unge kunstnere - Riverdales Apa, Good Trouble's Mitchell, Teen Wolf's Posey, for blot at nævne nogle få - men selv deres kollektive charme kan ikke redde filmen fra at blive en slog. Som standardlederne har Apa og Mitchell tilsyneladende det mest overbevisende materiale, men deres historie og buer følger forudsigelige rom-com-arketyper, ligesom alle de andre historier og karakterer i filmen. Desuden er de kvindelige karakterer i The Last Summer forbløffende skrevet, stort set kun etableret i deres forhold til de mandlige figurer (med den eneste undtagelse af Audrey, hvis bue stadig falder tilbage på stereotype). Selvom plotlinjerne måske ikke er helt nye eller engagerende, og tegnene mangler meget dybde, er skuespillerne liknende nok til at gennemføre filmen. Det'Det er smart at pakke The Last Summer fuld af unge stjerner, der har fans i deres egen ret, da der ikke er noget, der trækker filmen ud over dens teenageaktører.

I sidste ende kan The Last Summer være et værd at se for dem, der leder efter en lav-engagement sommerfilmfilm i Netflix bibliotek. Det vil være sjovere for seere, der allerede er fans af Apa, Mitchell og Posey, da de bærer filmen igennem, men på ingen måde er et must-watch - selv for deres fans. Faktisk er der intet særligt overbevisende om The Last Summer, og seerne kan måske tjene bedre på at se en af ​​de teenagerklassikere, den henter inspiration fra. Selvom Netflix fortsat appellerer til rom-com-fans, er The Last Summer ikke bundet til streamingtjenestens næste store hit; i stedet synes det klar til at brænde varmt og flamme hurtigt ud, ligesom en sommerromantik.

Den sidste sommer streamer nu Netflix. Det er 109 minutter langt.

2 ud af 5 (Okay)