Gotham: All Will Be Judged Review & Discussion

(Dette er en gennemgang af Gotham sæson 3, afsnit 19. Der vil være SPOILERS.)

-

Gotham sæson 3 kører mod målstregen, hvor showets langvarige Court of Owls arc endelig når frem til en konklusion. Selvfølgelig, som med alt andet i den eponyme by, er selv denne historie langt mere kompliceret end den ser ud til. Rettens djævelsk planer for Gotham kolliderede i sidste uge med Tetch-virussen, der omfattede meget af sæsonens første halvdel, og nu får fans muligvis allerede deres første glimt af, hvad der skal komme i den nyligt annoncerede sæson 4. Så før vi gør klar til alle de vendinger, som de sidste tre episoder af Gotham sæson 3 vil bringe, lad os gennemgå, hvad der gik ned i denne uges udgave, 'All Will Be Judged.'

Dommer, jury og …

I betragtning af, hvordan sidste uges episode sluttede (og titlen på denne uges), er det ikke overraskende, at Barnes, aka The Executioner (Michael Chiklis), tygger meget af screentime med sit angreb (ja igen) på Gordon (Ben McKenzie). Kun denne gang arbejder Barnes på vegne af uglenes domstol og er gået fuld vintersoldat på seerne, komplet med cybernetisk arm og sort øjenmakeup. En af de få originale skurke oprettet til showet, The Executioner, bruges i det mindste i denne episode til den endimensionelle muskel, han er. Mens Barnes 'mørke vending i første omgang føltes frisk, er den begrænsede rækkevidde af hans karakter blevet trættende. Gotham valgte klogt at lade sine skurke køre plottet fremad, men det er en der meget mangler dybde og appel fra nogle af byens mere mindeværdige onde. Med held og lykke,enten Barnes vil blive lagt ned, eller en kur mod Tetch-virussen vil materialisere sig ved sæsonens afslutning.

Når vi taler om Tetch, har vi for nylig nævnt, hvor meget vi elsker Benedict Samuels hammy, uforudsigelige tilgang til Mad Hatter? Han genopstod også denne uge til en særlig intens scene med Lee (Morena Baccarin). Ideen om, at Mad Hatter - som forresten absolut gyngede den avishue - så let kunne manipulere Lee for at bebrejde sig selv for alt, hvad der er sket, er lidt svært at sluge, men da showet har været vedholdende med at overbevise os, at hun er på randen af ​​et sammenbrud, måske er vi villige til at lade det glide, især nu hvor hun har injiceret sig med Tetch-virussen. Forfatterne er gået til det godt mere end nok denne sæson, men vi kan ikke lade være med at tro, at vores fornemmelse i sidste uge om, at Lee kunne udvikle sig til Gothams Harley Quinn, kan vise sig at være sandt.Baccarin har spillet den venlige og hæderlige fornuftige stemme længe nok. Hun fortjener at løsne sig lidt.

Selvom Gordon som sædvanligt forankrer politiets proceduremæssige element i showet, opstilles McKenzie i denne uge af Donal Logue, hvis Harvey Bullock havde et særligt stærkt parti af zingere og reaktioner på sindssygen omkring ham i denne uge. Fra sin indrømmelse af, at han er skræmt af Lucius overlegne intellekt til hans vantro, da han lærte om emo Bruce, har Bullock været et reelt løft til GCPD-siden af ​​tingene og en af ​​de grundlæggende klipper i Gotham. På mange måder har Logue den mest utaknemmelige rolle som Gordons bestie og de facto-eksponeringsmaskine med hensyn til alt, hvad GCPD gør. Alligevel formår han hver gang imellem at overskride disse begrænsninger og gøre et mere varigt indtryk. Dette var en af ​​disse uger.

DE BEDSTE FRENEMIER FOR ALDRIG

Penguin (Robin Lord Taylor) og Riddler (Cory Michael Smith) startede denne sæson som to halvdele af Gothams mest uadskillelige bromance. I løbet af sæson 3 har deres forhold involveret et partnerskab i byens borgmesterkontor, ubesvaret kærlighed og flere tilfælde af rygstikker og forræderi. Med showets tendens til \ det ironiske og absurde er det kun passende, da parret går forud for deres episk-lydende krig (lad os ikke ned, Gotham) med en tilbageholdende alliance om at undslippe fangenskab ved uglenes domstol. Både Taylor og Smith fortsætter med at sømme deres respektive over-the-top karakterer, og deres katte-og-mus-spil har aldrig været så sjovt. Deres glædelig sadistiske og makabere sanser af humor har gjort disse to dygtige i showet i løbet af de sidste tre sæsoner.

At se dem arbejde sammen igen - selv under disse alvorlige omstændigheder - får os næsten til at ønske, at vi ikke skulle se deres respektive hære stå over for i de kommende episoder. Som denne episode gør klart, dør naturligvis ingen af ​​betydning nogensinde på Gotham. Så der er ingen risiko for, at nogen af ​​dem vil gå under i konflikten, men vi kan kun håbe, at det kreative team bag showet imidlertid holder Penguin og Riddlers veje, der skærer hinanden næste år, uanset hvor deres opgør pander ud. Vi ville lyve, hvis vi ikke indrømmede, at vi rodfæstede, at Riddler skulle ende som "konge af Gotham" til sidst. Selv med en hær af monstre til rådighed, har Penguin sit arbejde skåret ud for ham til at vælte showets smarteste karakter.

BAG DOMSTOLEN

Emo Bruce havde helt sikkert en travl uge med både mod Selina (Camren Bicondova) og Alfred (Sean Pertwee) i kamp. Sidstnævnte trak sig selvfølgelig tilbage til hendes kyniske, egoistiske måder, selvom hendes beslutning om at afvise muligheden for, at Bruce stadig er derude, følte sig falsk fra en, der forsvarede Bruce så voldsomt i sidste uge. I mellemtiden startede Bruses trofaste butler endelig en undersøgelse af hans herres forsvinden. Pertwee får ikke nok kredit for tyngdekraften og den stille vildskab, han bringer til Alfred, men han havde bestemt en chance for at vise det her og angribe Kathryn (Leslie Hendrix), før Barnes har chancen for at halshugge hende. Vi er interesserede i at se, hvordan dynamikken mellem Bruce og Alfred vil ændre sig, når han til sidst vender tilbage til Gotham.

Mens helvede er klar til at bryde løs i hans by, gennemgår Gothams fremtidige beskytter stadig træning i hænderne på, ja, vi er stadig ikke sikre, er vi? Det er smertefuldt åbenlyst, at gruppen bag uglenes domstol vil være League of Shadows, og showets latterlige forsøg på at udstrække mysteriet har i bedste fald været gentagne og i værste fald kedelige. Alligevel kan vi kun forestille os, at Ra's al Ghul og hans snigmordere (når de endelig afslører sig) vil have en meget større rolle at spille i sæson 4. Forhåbentlig inkluderer det ikke Bruce, der forbliver under kommando af League of Shadows., da det ville føles lidt for tæt på bedraget med at glide emo Bruce ind i Wayne Manor i hans sted. Giv os den virkelige Bruce, og vis ham aktivt bevæger sig mod Batsuit, eller don 't generer den historie overhovedet for nu.

Gotham vender tilbage mandag med 'Pretty Hate Machine' kl. 20 på FOX.