Frygt The Walking Dead sæson 4 anmeldelse: En fornyet serie føles stadig det samme

Sig hvad du vil om de mange mangler ved The Walking Dead- franchisen, men på tværs af alle deres kombinerede sæsoner har både den originale serie og Fear the Walking Dead typisk vist en evne til at gøre sæsonpremierer interessante. Før de uundgåeligt falder ind i den skæve narrative lighed som før, ser de ofte ud til at sprænge med nye historiefortællingsmuligheder. Den sidste del synes især at være sandt for Fear the Walking Dead 's sæson 4 premiere' What's Your Story? ', som indikerer, at serien faktisk er blevet moderniseret under vejledning af nye co-showrunnere, Andrew Chambliss og Ian Goldberg. Efterhånden som sæsonen er i gang, har de to tilpasset seriens tidslinje med dets ældre søskendes og naturligvis bragt Lennie James 'Morgan Jones ind i blandingen.

At bringe Morgan over til Fear the Walking Dead er ikke rigtig en crossover så meget som en af ​​de mere uventede inter-franchise-handler i tv-historien. Frygtens præquel-status har gjort det vanskeligt at bringe de to serier i kontakt med hinanden, men i betragtning af hullerne i karakterens fortid, fra det øjeblik han dukkede op i seriens premiere til da han uventet dukkede op igen i 'Clear'. det så ud til, at Morgan kunne blive sat ind i spinoffs historie på en eller anden måde. Men som åbningstiderne i den nye sæson gør det klart, tager det ikke narrativ gymnastik at passe karakteren ind i historien. I stedet er historien blevet ændret til at passe Morgans vej fremad fra The Walking Dead sæson 8 finale.

Mere: Lost In Space Premiere Review: Prangende effekter fremhæver et sjovt familieeventyr

Først er serien af ​​farvel fra Walking Deads Jesus, Carol og Rick noget desorienterende. Men en lille desorientering kan forventes i betragtning af hvor meget de indkommende showrunners skal ændre for at bringe frygt i tråd med moderskibet. Alle beder Morgan om at blive og formidle hans betydning i det, der ligger foran os i kølvandet på en krig med Negan og hans Frelser. Dette er dog Morgan, og nu hvor de to shows 'tidslinjer matcher - for tiden alligevel - giver det mening, at han ville være karakteren til at rejse østpå i søgen efter

indre fred eller ensomhed eller hvad det end er, Morgan søger konstant.

I stedet for privatlivets fred er, hvad Morgan finder, to nye figurer, der i det mindste i premieren bringer en fornyet følelse af energi til den fornyede serie, en der også skyldes nysgerrigheden omkring Garret Dillahunt's John og hans antikke seks-shooter. som Maggie Graces Althea, som på en eller anden måde har et fungerende videokamera, hun bruger til at dokumentere historierne om overlevende, hun løber ind i, når hun ikke har for travlt med at handle kimchi-smagede Cup O 'Noodles fra sin SWAT-varevogns komfort.

En infusion af nyt blod er en vigtig del af denne franchises overlevelse - når alt kommer til alt, hvad er der bedre for at fodre zombierne og seernes blodtørst end en konstant tilstrømning af brugbare rollebesætningsmedlemmer? Men dette nye blod føles anderledes. Althea og John er ikke et par trætte overlevende nedslidt af deres oplevelser i apokalypsen. De føler sig mere som egentlige figurer end zombie-chow, der snart skal være. I modsætning til næsten alle andre er John og Althea håbefulde. De har begge et formål og et mål, der går ud over blot at overleve, og forfriskende er de i stand til at tale om noget andet end deres umiddelbare omstændigheder.

Ligesom sliket i skinnende guldfolie, som han bliver ved med at uddele, er Dillahunt's John en uventet godbid. Han er modsætningen af ​​Morgans skøre standoffishness og en velkommen ændring af tempoet for en serie, der tilsyneladende har til opgave at levere timer af det samme. John, og i mindre grad Althea, ser ud til at være skrevet delvist som bevis på seriens ændringer. På nogle måder er de Fear the Walking Dead 's fornyelse manifesteret, hvilket forklarer, hvorfor hele timen er fokuseret på deres oprindelige møde med Morgan, mens det, der er tilbage af den originale rollebesætning (minus Kim Dickens), venter på at springe en vejfælde, der stiller for øjeblikket Alicia, Nick, Strand og Luciana som de ”dårlige mennesker”.

Det vil sandsynligvis blive ændret, men det repræsenterer også et overbevisende sving for serien at komme så tæt på at lave. Efter at have tilbragt hele timen med to nye karakterer og en velkendt fra et andet show, introducerer Fear the Walking Dead igen, hvad der indtil dette tidspunkt har været den primære rollebesætning under en sky af frygt. Læs det alligevel, som du kan lide, men når dit shows originale rollebesætning viser sig som en undergang for undergang, er det svært ikke at se det som potentielt metakommentar.

Men som det normalt er tilfældet med The Walking Dead- franchisen, når det føles som om nogen tager en kost til det og rydder seriens værste instinkter, går det aldrig langt nok. Så meget er sandt i Clark-børnenes kapring af Althea, John og Morgan, og det gælder især i "musefælde" -banden, der først handler to fanger for en suppe med kimchi-smag og derefter dukker op for at stjæle Altheas varevogn og bevise showets træt etos lever stadig og har det godt.

Alt i alt synes Fear the Walking Dead 's formodede modernisering hidtil at være mere en blodinfusion end noget andet. Lennie James er en fantastisk skuespiller, og han sammen med Garret Dillahunt hæver tilsyneladende materialet til en vis grad. Især Dillahunt bringer en slags humoristisk lavenergi-sjov til showet og giver et nødvendigt kontrapunkt til den ellers uophørlige nihilisme, der løber igennem den. Den virkelige test bliver, når Kim Dickens og resten af ​​rollebesætningen faktisk har chancen for at interagere med Morgan, John og Althea. Det er da showet viser, om det er blevet moderniseret til det bedre.

Næste: Rellik Premiere Review: A New Spin On The Usual Serial Killer Format

Fear the Walking Dead fortsætter næste søndag med 'Another Day in the Diamond' @ 9:00 på AMC.