Tidlig gennemgang af "Let Me In"
Tidlig gennemgang af "Let Me In"

Cinema Blend har modtaget en anmeldelse fra en af ​​deres "langvarige, fuldstændigt pålidelige" kilder til den kommende amerikanske genindspilning af den svenske hit 2008-film Let the Right One In, nu med titlen, Let Me In.

I betragtning af de detaljer, der er afsløret i denne tidlige kritik af Let Me In, lyder det som om forfatteren faktisk så filmen ved en hemmelig testvisning i denne uge. Husk dig, denne artikel vil i det væsentlige være blottet for spoilere - som det faktisk er gennemgangen - men de, der ikke ønsker at vide noget om denne nye vampyr / gyserfilm fra instruktøren Matt Reeves (Cloverfield) advares om ikke at læse videre.

Ifølge gennemgangen er det grundlæggende plot af Let Me In alt andet end identisk med det for Let the Right In. Som sådan drejer filmen sig om en ung dreng (Kodi Smit-McPhee), der bliver mobbet af sine jævnaldrende og stort set ignoreret af sin enlige mor. Han bliver til sidst ven med det, der ved første øjekast ser ud til at være en ung pige (Kick-Ass's Chloe Moretz), men er faktisk en meget ældre vampyr, for evigt fanget i kroppen af ​​en ung kvinde.

Selvom indstillingen skifter fra Sverige til New Mexico, beholder Let Me In angiveligt det snedækkede vinterlandskab og 1980'ernes indstilling af Let theRight One In. Derudover genskaber flere scener fra den svenske film næsten shot-for-shot, herunder en afslørende udveksling mellem de to ledere, der involverer en Rubix-terning (se ovenfor). Heldigvis forbliver filmen også tro mod traditionel vampyrhistorie, idet Moretzs blodsugende væsen ikke kan udsættes for sollys eller komme ind i et hjem uden invitation.

Så hvordan adskiller Let Me In sig fra sin svenske forgænger? Ifølge anmelderen er den amerikanske films mise-en-scène - som er den prætentiøse mands måde at sige visuelt design på;-) - meget mere subjektiv og har tendens til at "sætte publikums fokus helt på hovedpersonen det meste af tiden. Du finder ikke dig selv vandrende i baggrunden eller bekymrer dig om karakterer, der kun er der, fordi de skal være, ligesom (Smit-McPhees karakter) mor."

Så hvad er den tidlige konsensus om Lad mig komme ind? Nå, her er hvordan korrekturlæseren udtrykte det i deres egne ord:

"Det er en stram, spændende tur, der får dig til at gå fra at hoppe med forskrækkelse til hjertet, der trækker medfølelse. Det arresterer også visuelt, selvom møllens scener er mere interessante ved at sætte kameraet i aktion frem for at se det fra sidelinjen… Der er ingen fejl i denne genindspilning. Hver del er vigtig. 'Let Me In' er en spændingsfilm af den type, vi sjældent ser her i Amerika. Den fanger din opmærksomhed og holder din interesse helt op til slutningen, mens du gør et godt stykke arbejde med at fortælle en usædvanlig vampyrhistorie."

For mere, herunder nogle lidt ødelæggende bits om specifikke scener i filmen, kan du læse hele anmeldelsen ved at klikke HER.

Er jeg personligt ombord til denne genindspilning endnu? Nå, nogle af de bekymringer, jeg udtrykte i mit indlæg om de første billeder fra filmen, forbliver, men - hvis denne anmeldelse faktisk er nøjagtig - lyder det i det mindste som Lad mig ind kunne være en anstændig vampyrhistorie i sig selv.

Hvad synes du? Gjorde denne anmeldelse dig begejstret for genindspilningen? Lyder det som filmskaberne er på rette vej? Lyd fra i kommentarfeltet nedenfor.

Let Me In ankommer til teatre i USA den 1. oktober 2010.