Cooper Barrett 's Guide til Overlevende Life Series Premiere Review

(Dette er en gennemgang af Cooper Barrett's Guide to Surviving Life sæson 1, afsnit 1. Der vil være SPOILERS.)

-

Komedier har taget emnet med venskaber og vokset op gang på gang, men den nye FOX-sitcom, Cooper Barrett's Guide to Surviving Life , tackler forsøg og prøvelser hos tre nyere universitetsuddannede, der flytter ind sammen og prøver at finde ud af, hvad de skal gøre med deres voksne liv. Skrevet af Jay Lacopo, der startede som skuespiller inden han skrev film som The Third Wheel , følger serien Cooper Barrett (Jack Cutmore-Scott) gennem hvert misadventure i voksen alder, mens den nylige college grad giver fjerde vægbryder tips til publikum om episodens gang.

Serien er produceret Lacopo og Gail Berman ( Buffy the Vampire Slayer , Angel ); der udfylder resten af ​​hovedrollen er Cooper's uheldige forelskede ven / værelseskammerat Neal (Charlie Saxton), hans "elskelige en ** hul" ven / værelseskammerat Barry (James Earl), hans heldige noget ulykkelige ældre bror Josh (Justin Bartha), hans nabo / ven / kærlighedsinteresse Kelly (Meaghan Rath) og Joshs kone Leslie (Liza Lapira).

I den første episode, 'How to Survive Your Loveable Jackass', instrueret af James Griffiths, har Cooper og hans værelseskammerater en husopvarmingsfest, der går ude af hånden, hvilket fører til, at deres helt nye tv bliver stjålet; i løbet af de næste fire år forsøger de at spore fjernsynet og genvinde det. Premieren af Cooper Barrett lykkes stort set med at etablere en elskelig gruppe venner, mens de hurtigt bevæger sig gennem eksposition på overbevisende og til tider sjove måder, selvom episoden til tider ikke klarer at overvinde komiske klicheer og troper. Stadig, 'How to Survive Your Loveable Jackass' sigter mod at opnå meget i en omtrent 20 minutters episode, og hvad Cooper Barrett (både karakteren og showet) viser sig at være i stand til har et stort potentiale.

Et af de større aspekter af premiere-episoden, som Cooper Barrett har til hensigt at opnå, er en historie, der strækker sig over flere år, og tager seerne fra det tidspunkt, han og hans venner uddannede sig i 2011, gennem 2013, hvor de stadig ikke har fundet ud af deres liv endnu, helt til 2015. Disse tids spring holdes sammen ved først at hoppe ind i historien med Cooper kidnappet og bundet sammen i 2015 og derefter blinke tilbage til 2011 og 2013 for at fortælle historien om det stjålne tv. Cooper Barrett spiller også disse flashbacks til popkulturvittigheder, herunder Barrys nøgne dans til Cee Lo Green 'Forget You' eller Batkid spiller i baggrunden af ​​en scene. Men i deres kerne arbejder flashbacks med at opdatere seere om hver af figurerne og deres egne respektive buer for at bevæge historien fremad, mens de giver eksposition.

F.eks. Beskyldes Cooper ved husopvarmingsfesten i 2011 for ikke at være klar til at være en mand, da han stadig er ved at finde ud af tingene, derefter i 2013 så han arbejde som en promotor for energidrikken Tiger Thrust, og i 2015 afslutter han det job for at starte sin egen virksomhed. Selvom showet springer hurtigt igennem disse fire år, er det en unik og komisk måde at etablere Cooper's karakter og hvad man kan forvente af ham gennem den første sæson. Historielinjerne om Barry, Neal, Josh og Kelly er imidlertid ikke så veludviklede som Cooper's. Barry's er hovedsageligt fokuseret på hans besættelse af at genvinde tv'et, mens Neal befinder sig i et forhold, han ikke ønsker at være i, og slutter sig til i fire år, før han endelig afslutter det.

Josh er måske den mest underudviklede af de fire hovedpersoner til det punkt, at overgangen fra hans 2011-selv, der kalder sin gravide kone en "sjov-sucker", til den mere modne far til to i 2015 ikke føles helt som fortjent som udviklingen af ​​andre karakterer. Men det ser ud til at være en konsekvens af denne episode, der sigter mod at opnå for meget inden for så kort tidsperiode. På samme måde har både Kelly og Leslie ikke meget mulighed for at blomstre inden premieren, selvom Kelly er meget mere udviklet end Leslie, da hun er mere integreret i Cooper's liv. Begge figurer viste dog løfte om at tilføje seriens humor.

I premiereepisoden etablerer Cooper Barrett sig stadig som en hjerteopvarmende venekomedie, med Barry, der forklarer grunden til, at han blev så besat af at få deres tv tilbage, fordi det var "en gigantisk fremtidig hukommelsesboks" og taler sentimentalt om, hvordan de ikke altid vil bo sammen. Dette tema med Barry, der sætter pris på den tid, han har med sine venner, og prøver ikke at tage sine post-college år for givet ved kun at se til fremtiden, vil helt sikkert ramme hjem med mange twentysomething seere, der har, vil eller gennemgår en lignende fase i deres eget liv.

Premiere-episoden gør desuden god brug af forudsætningen til at oprette en familievenlig komedie med strukturen i Ned's Declassified School Survival Guide og humoren i The Hangover . Men Cooper Barrettes styrke kommer fra venskabet mellem Cooper, Neil, Barry og Josh, med andre figurer som Kelly, Leslie og endnu flere sidekarakterer som deres udlejer Virgil (spillet af Marshall Manesh, som How I Met Your Mother fans vil genkende som Ranjit) tilføje mere dybde til rollebesætningen. Showet bliver dog nødt til at videreudvikle disse figurer forbi deres klicheer, ligesom Josh som den ulykkelige mand, Neal som den uheldige forelskede nørde, Barry som den sorte bedste ven og Kelly som den seje pige.

Når det er sagt, hvis Cooper Barrett formår at bevare sit utroligt relatable tema, videreudvikle sin kernegruppe af karakterer og fortsætte med at fortælle lidt skøre og latterlige historier, kan det vise sig at være en succesrig komedie. 'How to Survive Your Loveable Jackass' viser, at Cooper Barrett har potentiale, men det er stadig tilbage at se, om denne nye komedie vil udnytte dette potentiale og følge dens drømme eller bukke under for et middelmådigt voksenliv.

-

Cooper Barrett's Guide to Surviving Life fortsætter næste søndag med 'Sådan overlever man utilstrækkelige midler' kl. 20:30 på FOX.