Clerks II Review
Clerks II Review

Clerks II kan kun muligvis nydes af hardcore fans af originalen. Det var som at grave gennem en enorm bunke med møkkemængde for at komme til en meget lille perle i bunden.

Da jeg generelt ikke skriver objektive anmeldelser, er det her, du skal vide, før du læser dette:

1. Da de originale kontorister først kom ud, nød jeg den slags på en slags måde at se på bugs-in-a-jar på.

2. Jeg er opvokset i New Jersey.

3. Jeg er mere end 10 år ældre end hovedpersonerne i filmen.

Har du alt det? Godt. For det meste var Clerks II uærligt modbydelig. Jeg stod næsten op og gik ud mere end én gang, men fik mig selv til at sidde, fordi jeg først ikke kan skrive en anmeldelse af en film, som jeg ikke har set helt igennem, og også på grund af sykelig nysgerrighed over, hvor den ville ende op.

Min grund til vurderingen er, at jeg ville have givet den en 1/2, men de sidste 10 minutter stødte det op et halvt punkt. Jeg ville ikke være gået under en halv stjerne, fordi (hvis du ikke har noget imod eller kan komme forbi den enorme skarphed i denne film), fik det mig til at humre et par gange.

Filmen åbnes i sort / hvid, med Dante (Brian O'Halloran, der repriserer hans rolle, ligesom alle skuespillerne i filmen) ankommer til Quick Mart (eller hvad det end hed, åbner sikkerhedsdøren og finder den helt i brand Hans bedste ven Randal (eller som jeg kan lide at kalde ham: Diarré Mund) dukker op og går lige forbi brandmændene og ind i den forkullede butik, fuldstændig uvidende om, hvad der foregår. Klip til "Mooby's" filmens version af enhver fastfood led derude. Mooby's var faktisk kilden til en hel del humør (for mig i hvert fald) med de små tegn og mottoer i baggrunden (Prøv Mooby's ko-tærter!)

Alligevel er vores to uærlige tabere, ja, jeg mener "helte" er skiftet fra Quick Mart til Mooby for så vidt angår deres faste job. Ja, ok, jeg får det … det er pointen i filmen, men mand … tidlige 30'ere og arbejder på et fastfood joint? IKKE som manager?

Okay, kort plotoversigt: vores vigtigste fyr landede endelig en uber-babe med stort udseende og penge. Problemet er, at hun har omkring 10 år på ham og kontrollerer fuldstændigt. De vil dumpe Jersey med hovedet til Florida, hvor han holder øje med sine svigerforældre med hensyn til et nyt hjem og et job. Et andet problem er, at der er en åbenlyst tiltrækning mellem ham og manageren af ​​Moobys, mangeårige ven og surrende under overfladen romantisk interesse Becky (spillet af Rosario Dawson). Og selvfølgelig vil den bedste ven ikke have ham til at forlade.

De to ikoner fra Clerks vender også tilbage efter 6 måneders rehabilitering og tilsyneladende efter at have fundet Jesus. Selvom jeg altid nyder Kevin Smith i hans rolle som den tavse, begynder den anden fyr også at virke for gammel til at hænge ud foran et fastfood-joint der sælger stoffer. Igen, ja, jeg ved, "disse fyre vokste aldrig op."

Så de vigtigste spørgsmål er, om Dante skal rejse til Florida og gifte sig, endelig få den friske start, som han har ønsket sig hele sit liv (omend med nogle større strenge vedhæftet), eller bliver han i Joisey og størkner sit forhold til Becky?

Nu gør det ikke for dårligt for en rejse, er problemet, hvad vi skal udholde undervejs. Randalls karakter kunne ikke være mere idiotisk, middel og foragtelig. Han er bare en umoden snavs til kernen, der rationaliserer det med det synspunkt, at hans bedste ven eksisterer for at være hans modvægt. Den ringe mængde af rangdialog, du bliver nødt til at udholde, hvis du møder op for denne flick, ville knuse mælk. Det er ikke kun den uendelige bande, men de elendige holdninger, de syge seksuelle ting, der diskuteres i uærlige detaljer, og skildringen af ​​en ung nørdelig kristen fyr som en total og fuldstændig idiot, som selvfølgelig har brug for at få øjnene åbnet af Randall, den store og kloge.

Jeg læste om Joel Siegel forlader en screening af Clerks II på grund af en eksplicit samtale centreret omkring menneskelige / æselrelationer, og jeg må fortælle dig, jeg bebrejder ikke fyren. Jeg fandt det sjovt, hvordan Smith kom tilbage og skred mod Seigels brug af "søde" overskrifter, når han godkendte film, som ja, er en smule kornet … men geez, hvad med en mellemgrund?

Filmen bliver gradvist sværere at tage, og bruttofaktoren topper sig lige inden for de sidste 10 minutter, eller så at noget skifter skiven nogensinde så lidt til den "forløsende" side. Jeg kunne godt lide, hvordan afslutningen viste et godt kompromis mellem at være de Jersey-slackere, som de var, forblive sat og faktisk påtage mig noget ansvar.

Som jeg sagde ovenfor, er den samlede virkning imidlertid som at grave gennem en enorm bunke af møkkemasse for endelig at hente en meget lille perle. Måske har jeg lige vokset ud af disse ting, trods alt en af ​​mine yndlingsfilm for længe siden var Animal House, og jeg spekulerer på, hvad jeg ville synes om det, hvis jeg så det igen i dag. Det, der ramte mig, var, at rundt omkring mig lo 20-menneskemængden deres hoveder igennem hele filmen, så måske ved jeg bare ikke, hvad jeg taler om.

Enten det eller jeg var i et publikum, der udelukkende bestod af hard-core Kevin Smith / Clerks fans. Hvis du ikke falder ind i nogen af ​​disse kategorier, vil jeg meget stærkt foreslå, at du giver Clerks II et pas.

Åh, og hvis det er et tilfælde af "Jeg får det bare ikke til.", Vil jeg fortælle dig hvad: Jeg vil ikke have det, m'kay?

1 ud af 5 (dårlig)