Celleanmeldelse
Celleanmeldelse

Denne film havde nogle imponerende billeder til tider, men generelt var den ligefrem forfærdelig.

Eek! Vær venlig, mor, få den dårlige film til at stoppe!

Okay, nu hvor mit indre barn har sagt, hvad det ville sige, lad mig starte med at tale om instruktøren for dette filmtogsvrag, Tarsem Singh. Ifølge IMDB har han ikke haft meget af en spillefilmkarriere siden instruktion af The Cell, hvilket ikke burde komme som en overraskelse for nogen, der har set det. Jeg er sikker på, at Singh gjorde et godt stykke arbejde med reklamer og musikvideoer, der definerede hans tidlige karriere, men som spillefilmregissør skabte han et rigtig rod. Jeg må indrømme, at billedet i The Cell er meget imponerende, men det er kun en af ​​mange komponenter, der kræves for at en film virkelig kan ramme den ud af parken. Jeg har altid fundet Jennifer Lopez undervælmende som skuespillerinde, men her ser hun næsten komatose ud. Vince Vaughn gjorde sådan et godt stykke arbejde i Swingers, men du ville ikke vide det ved at se denne film. Han's slummer det positivt her. Jeg var absolut bedrøvet, da jeg læste, at Roger Ebert troede, at dette var en af ​​de bedste film fra 2000. Så han en anden film ved navn The Cell, som jeg ikke hørte om?

Nogle gange er jeg ikke sikker på, hvad jeg skal synes om Jennifer Lopezs karriere. Hun fik anerkendelse som en Fly Girl på In Living Color, derefter blev hun en bona fide stjerne efter sin breakout-præstation i Selena, hvilket gjorde hende til den første Latina-skuespillerinde, der tjente $ 1 million til en filmrolle. Hvilke film valgte hun med held og talent i sin firkant på sin side for at følge op på sin stjerneskabende præstation? Selvfølgelig valgte hun to stinkbomber - Anaconda og U-Turn. Overraskende har jeg fundet, at størstedelen af ​​hendes filmvalg var overalt fra middelmådig til ligefrem forfærdelige. For hvert ude af syne eller et uafsluttet liv er der en Gigli eller cellen til at afbalancere det. Så det er ikke overraskende, at hun i de fleste af hendes film slår mig som det forkerte casting-valg til den rolle. Det var bestemt tilfældet med The Cell.Men inden jeg begynder at få alle hadpost og dødstrusler fra folk, der mener, at jeg fejlagtigt hader deres ærede J-Lo ™, skal jeg tilføje, at der er en hel del talentfulde skuespillere, der er helt spildt i denne film.

Det meste af filmen sker i en forskningsfacilitet, hvis forskning finansieres fuldstændigt af de rige forældre til facilitetens eneste patient, en komatose dreng. Anlægget har en slags udstyr, der gør det muligt for Catherine Deane (spillet af Jennifer Lopez) bogstaveligt talt at gå ind i folks hoveder. Når hun først er inde i deres hoveder, ser det ud til, at det hører hjemme i en Nine Inch Nails-video. Catherine har naturligvis to sidekick (spillet af Marianne Jean-Baptiste og Dylan Baker), der arbejder bag kulisserne og konstant advarer hende om at undgå at gå for langt inde i drengens hoved, uanset hvad det betyder. (Filmen må have gået for langt inde i mit hoved, fordi jeg fik hovedpine på det tidspunkt.) Catherine har haft begrænset succes i hendes interaktion med den komatose dreng, men før du kan sige "Hvor"er den hurtigt frem-knap? "vi finder ud af, at FBI-agent Peter Novak (spillet af Vince Vaughn) har en anden patient til hende.

Carl Stargher (spillet af Vincent D'Onofrio) er en seriemorder. Men Carl er ikke kun din run-of-the-mølle, seriemorder for havevariet. Han har en sofistikeret celle, hvor han holder sit kvindelige offer. Der er en vandledning ind i cellen, der tændes i kort tid nu og da. Efter ca. to dage af dette forbliver vandet på, indtil cellen fyldes fuldstændigt med vand og drukner sit offer. Selvom han ikke er der på det tidspunkt, har han flere videokameraer til at optage al det sjove. Når offeret er død, hejser han sig over det døde legeme ved hjælp af en række ringe, der er gennemboret i ryggen (!), Begynder at afspille båndet og gør nogle ting, der er temmelig ubesværet af en herre, mens han ser båndet. Med andre ord, han er en alvorligt syg fyr. Det viser sig, at FBI 'undersøgelse har ført dem til at mistænke Stargher for at begå mordene. De får også at vide, at en anden kvinde er forsvundet, og de har mistanke om, at Stargher har bortført hende. Baseret på deres viden om hans metoder ved de, at det nuværende offer har mindre end to dage at leve, medmindre de kan fange Stargher.

Til FBI's overraskelse er Stargher hjemme, når de angriber hans sted, men der er to problemer. For det første er hans nuværende offer ikke der. For det andet er Stargher uventet bortfaldt i koma, så der er ingen måde for ham at fortælle nogen, hvor hun er. Derfor kontakter Agent Novak Catherine Deane - for at se, om hun kan komme ind i Stargher's hoved og se, om han kan fortælle hende, hvor FBI kan finde det aktuelle offer, før hun drukner. Hun er enig, men overflødigt at sige, at indersiden af ​​Stargher's hoved er et rodet sted. Som med de fleste seriemordere havde han en barndom, der satte det "sjove" i "dysfunktionelt." Hvad der er endnu mere utroligt er, at Deane faktisk begynder at eftertrykkes med Stargher, meget til forfærdelse for hendes sidekick, der er bange for, at hun vil gå for langt inde i hans hoved. Helt seriøst,når hun først går ind i hans hoved, er det som en stor sløret efter det. Jeg kan huske, at en ko blev skåret op, Catherine faldt ned i et hul og en fyr med horn. (Bare rolig, det giver ikke mening, når du har set det heller.) Ellers vidste jeg ikke rigtig, hvad pokker foregik, selvom det visuelle var imponerende. Der er så mange spørgsmål på dette tidspunkt i historien. Vil Catherine redde dagen ved at gøre sit Vulcan-sind smeltet med Stargher? Vil hun være i stand til at komme ind i Stargher's sind uden at skade sit eget sind? Vil FBI være i stand til at redde det nuværende offer, før hun drukner? Vil publikum pleje? Som sædvanlig giver jeg ikke afslutningen, men jeg vil sige, at det endelige resultat tvang mig til at undre mig over, hvorfor det var så absolut nødvendigt at kaste Jennifer Lopez i denne film (bortset fra at få folk til teaterpladser,selvfølgelig).

Okay, jeg har gjort masser af J-Lo bashing; nu går vi videre til Vincent D'Onofrio. Vincent, Vincent, Vincent … Et tu, Vincent? Lige siden jeg første gang så hans optræden som Private Pyle i Full Metal Jacket, har han været en af ​​mine yndlingsskuespillere, men jeg ville meget gerne vide, hvad i verden havde ham til at spille i denne crapfest. (Ved anden tanke, måske vil jeg ikke vide det.) Jeg formoder, at det kunne argumenteres for, at hans rolle som Stargher var udfordrende for ham og gjorde det muligt for ham at strække sine evner som skuespiller, men Hamlet ville det også. Kan han ikke have valgt noget bedre end The Cell med en så lang og fornem karriere som hans? Og Vince Vaughn … du ved, kom til at tænke på det, hans karriere har et par ligheder med Lopez's karriere. Han havde en breakout-forestilling i Swingers, derefter fulgte han den op med The Lost World.Det var et smart træk, men så var hans opfølgningsprojekter Return to Paradise, Clay Pigeons og en middelmådig genindspilning af Psycho. Huh? Misforstå mig ikke; Vince Vaughn er en talentfuld skuespiller, men du ville ikke vide det ved at se The Cell. Han kunne lige så godt have ringet det ind.

I bund og grund led denne film af et undervejsende script, en forkastet hovedrolle skuespiller og retning, som generøst kunne beskrives som svag og vildledt. Hvis du kan lide imponerende billedmateriale uden en overbevisende historie at gå sammen med dem, skal du tage en pose popcorn og din foretrukne to-liter og nyde. Men hvis du kræver en intelligent, sammenhængende historie sammen med stærke skuespillerpræstationer og kompetent retning, er The Cell ikke filmen for dig.

1 ud af 5 (dårlig)